Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettsäljes-utlånas
Läst 2074 ggr
Fourjoy
0

Sektion B sto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En toppenponny söker nytt hem,

Aspelunds Melissa  f.2004 e. Lillemons Lightning RW102  u. Melinda III RW1222  ue. Simberg Spinner RW95  

Melissa är väldigt snäll i all hantering, otroligt trevlig och alltid glad.

Hon är dagligen riden och även regelbundet löshoppad och har gått hoppträningar, redo för lätta klasser i både hoppning och dressyr.

Rids idag av 12 åringar både i skogen och i ridhus utan problem. (utbildad av vuxen)

Är även utställd med bra poäng och hon har en mycket fin stam med bara diplom ponnyer och är därför också ett fint ämne till avel.

Hon rör sig extremt bra i alla gångarter och jobbar villigt och hoppar väldigt bra, 100% ärlig.

Pass och ca 134 cm mkh.

Pris 27000kr

maila för mer info: jennifer@fourjoy.com

SofiaGenne
0

Om man ändå kunde rida & tävla b ponny fortfarande!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Lorita
0

Är hon visad som treåring?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fourjoy
0

Hon visades på Salsta förra året och fick silvermedalj, busade dock i gångarterna så hon kunde nog fått bättre. Inte visad på premiering då min syster (som äger henne) inte har intresse för avel och jag har fullt upp med att visa mina egna… men hon är verkligen en lovande ponny med sina bra gångarter och bra hoppteknik (älskar att hoppa) hon är väldigt go och öppen och tycker allt är kul.. har fått mycket beröm på träningarna att hon är välutbildad och duktig/framme för din ålder… men hon är ingen maskin som går på räls utan har sina stunder då hon testar som alla andra men hon är aldrig tjurig eller svår att övertala eller dum på något sätt.

Vi har haft 5 olika ryttare som fått "provrida" henne och alla har varit positiva och gillat henne… så jag kan verkligen rekommendera henne till någon som vill ha en bra tävlingsponny eller till avel då hon har mycket att erbjuda.

finns fler bilder på hennes websida

http://www.kallberga.com/horses/Melissa.htm