Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 3170 ggr
sanderfors
0

Klädsel vid utställning

Verkar vara spridda skurar, vad föredrar ni och vad är snyggast?

Svarta byxor, vita byxor, ridbyxor?

Hjälm?

sanderfors
0

Jag puttar lite då jag inte riktigt kan bestämma mig vad som är lämpligast att bära vid visning.

Hur klär ni er?

Murgard
0

Vit T-shirt eller fin vit skjorta , mörkblå väst, vita byxor och bra joggingskor. (sommarvisning) Vid långt hår , inbakad fläta el. annan välvårdad frisyr.

ZABA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag började ställa ut var det helvit klädsel som gällde. Nu för tiden varierar jag lite beroende på väderlek och hästens färg.

Bra gymnastikskor är alltid grunden. Exempel på vad jag haft för klädsel vid visning om jag inte är helvit:

* Vita byxor och svart pikétröja.

* Vita byxor och smårutig blåvit skjorta. (Bilden).

* Gröna byxor, vit långärmad top och grön väst.

* Röd pikétröja och blåa shorts. Visade sto med föl och båda visarna hade lika klädsel.

andaloce
0

Ibland helvitt, men det är så lätt att hinna bli synligt smutsig innan det är ens tur att visa.

När jag visar mitt shettis sto som är rödskäck brukar jag ha bruna byxor och vit tröja.

Själv tycker jag det är lämpligast med mörkt nedtill och ljust upptill, eller bara mörkt eller bara ljust beroende på hästens färg.

Hanna-D
0

I princip alltid helvit. Ibland mörk tröja. På vinterutställningar har det hänt att jag visat i jeans om det varit riktigt kallt (tror man är förlåten då).

sanderfors
0

Ja jumpaskor är väl att rekommendera antar jag, det är ju omöjliga att springa annars..

Jag är inne på spåret svarta byxor och vit skjorta, men de är väl som jag klär mig lite till vardags antar jag. vilket jag oxå tycker är snyggt, vita byxor är så otympligt när man sysslar med hästar.

Ingen som visar i hjälm?

[Hallonqvist]
0

Måste få tillägga att fotbollsskor ska vara (har ej prövat) suveräna att springa i vid dåligt väder och blött gräs! Fäster och greppar som bara den. Prövat förra året vid det sjöblöta Royal Welsh!

Fourjoy
0

fotbolls skor var en bra ide… värt att provas… 

ja, vita byxor blir ju lätt skitiga…mörka känns lite säkrare..

Tywysoges
0

Kollar man i Wales så är det mycket beige som gäller. Då syns inte smutsen så väl!

LinaOhlsson
0

Jag har vita byxor, vit skjorta, slips å bra spring skor

[Grabbarna-A]
0

Jag tycker man ska ha mörk klädsel till ljus häst och ljus klädsel till mörk häst, (så hade/har man på hundutställningar). Funkar bra även till häst Glad.

RC71
0

#7 Japp, det är hur bra som helst på halt gräs! Hade det första gången för tio år sedan…GladStor fördel då man ska springa helvarv och inte vill tappa fäste och fart i hörnorna.

Lorita
0

Svarta byxor, vit skjorta och en mörk nästan svart väst, jag har mörka hästar med ganska mycket vitt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fourjoy
0

dottern provade fotbolls skor sist på gräs och det fungerade väldigt bra… bra tips!!