Utställning i ösmo
Hej
Igår åkte vi hem superlyckliga med guld 40 poäng samt Reserv BIR och med poängen 87799, inte illa tycker jag då det var första gången jag ställde ut Briolen Jake
Duncarra Beauty fick silver 39 poäng samt 9 på skritten och 9 på traven så vi var så himla lyckliga igår, och Grattis Nettan till BIS titeln till din fina ettårshingst och grattis till Cattis Öhman till Reserv BIS till shettishingsten
Och ett stort tack till Er som arrangerade utställningen supertrevligt
MVH
Ann-Karin

Jag är också nöjd… väldigt nöjd framför allt med mina gulingar Flash Jack och hans dotter Fourjoys Gold without equal… Jack fick 40p. med 9 på typ och trav samt BIR och Veteran Champion… och Gold 9 på typ och väldigt fin kritik… dom andra två C damerna var inte alls på humör och släpade fötterna efter dig i värmen… och det syntes på poängen.. 36 och 37…tråkigt men så är det…
I övrigt känns det som vi fick ihop det rätt så bra under dagen trots lite personal…
Tack alla utställare och Grattis till BIS titeln Mälby stuteri !!!
Vi åkte oxå hem glada, lyckliga och helnöjda efter gårdagens prestation. Mitt russ fick 41 p, blev BIR och bästa valack och min exmoor fick 40 p och blev BIR. Tack för igår och på återseende hälsar Veronica Amaretto och Aramon 

Jag var väl sådär halvnöjd med "mitt" resultat men utställningen som sådan var jättefin och det var lite kul att hästen som jag pekat ut som min katalogfavorit sedan blev BIS. Startade genast en kampanj för att få köpa den lilla godingen i doppresent åt dottern som ska döpas imorgon men sambon säger blankt nej till fler hästar……..
TACK Anna-Karin och alla andra utställare och funktionärer! GRATTIS till alla som är nöjda med dagen!
Det är alltid trevligt när man får höra att något man jobbat för uppskattas. Det är många saker som måste fixas både före, under och efter en utställning. STPOF gjorde så gott vi kunde efter förutsättningarna som fanns.
På www.stpof.com kommer inom kort finnas resultatlista från utställningen. Foton från dagen kommer finnas på min Pixboxsida. Sök på användarnamn ZABA så hittar ni den.
/ Marie Nilsson - trött men nöjd ordförande i Stockholms Ponnyavelsförening
BIS = MÄLBY MINTAS YEOMAN (wm f.2007 e.Heniarth Yarra-Glen u.Mälby Mintha e.Burhults Toy)

#8 Fniss och Tack! Man vet ju aldrig vad tokiga blondiner kan få för sig. 
#11 Jättefina bilder!!!
Fick du några bra uppställnings/actionbilder på BIS och reserv BIS?

God Morgon ZABA man kan lungt säga handler in action då jag hade sådan träningsvärk så jag knappt kunde gå, man är ju ingen yngling längre men dock tror man det ibland *fniss*
Hej Malin det var väl väldigt trevligt att du fick vara med på ett *hörn* hihi
I varje fall så var Steffi och tävlade sin tredje Lätt B:1 dreesyr på Vätö med Briolen Jake och det blev en fin tredje placering med 68,97%
Hon debuterade i Lätt A:1 dressyr då hon kom två poäng ifrån seger så man kan ju säga att det ser lovande ut med den lilla herrn
Ha en underbar dag alla
MVH
A-K
Hej!
Så det är här du är nu…Det borde jag ha listat ut. Grattis till de fina utställningsreultaten och framgångarna i dressyren. Han är verkligen fin er Jake! Hur många % fick Steffi i LA:n?
Väntar med spänning på resultatlistan! 
#18 Det är Cattis på Shetlandsponny i Fokus som ska sammanställa den. CATTIS - HO, HOOO?!?!
STPOFs utställning på första sidan i lokalbladet (Nynäshamns Posten) samt en halvsida i tidningen, ska jag lägga ut artikeln här?

Ja tack!!!!!!
bilderna blev väldigt små…
Finns intresse till ännu en utställning i höst kanske?
Åh min ponny e ju med på bild 

.
#24 Du kan få skicka till mig. Går det att få tag på den tidningen nånstans?
#25 Du får gärna skicka mig riktig pappersartikel med vanlig post. Arkiveras hos STPOF!
#25 Utställning i höst vore ju kul men det går inte att ha den som en avelsvärderingsgrundande sådan. Alla sådana utställningar måste ju anmälas till SH/SPAF före 1/4. Fast visst funkar en inofficiell utställning också även om jag personligen inte tror att det kommer så väldans många utställare…
FOTO: Oförskämd Fourwinds Flash Jack!
..Flash Jack till 100% …
Dumt att SH måste ha svar så tidigt… det är inte lätt att planera säsongen långt i förväg… en 3 månaders gräns borde väl räcka för ev. handläggning..? men vi får väl planera i höst istället för nästa år?
fast en liten inofficiell utställning för noviser kanske? måste man ha en "riktig" domare till en sådan tillställning?
kanske en blåbärshoppning A+B ponny?