Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: hingstar
Läst 2456 ggr
[Hallonqvist]
0

Stockaremåla Timothy RWD 12

Är det någon som har träffat några avkommor till honom?
Jag är skarpt intresserad av att använda honom till min 2-åring pga blodet. Stoet ifråga är ue: Tennessee som är Timothys pappa. Avkomman får då Tennessee i led 2+3. Blir det sedan ett stoföl kan hon behållas för att betäckas med Highlight och får då Tennessee i led 3+4 och Highlight i led 1+3.
det skulle vara en spännande korsning med fina individer, men det kräver ju att alla hästar är sunda och Timothy i sig är ett oskrivet blad för mig.

PernillaJ
0

Jag minns Timothy från uppstallningen vid Riks på Valla 1999, han var då fem år gammal. Han stod ursprungligen inne i stora stallet men flyttades ut till uteboxarna, som jag förstod det pga att han var alltför stökig och röjig för att få vara kvar inne. Tyvärr var han minst lika bråkig i utestallarna; ponnyn jag visade stod i boxen angränsande till hans och jag var inte glad - det blev inte mycket till vila med den boxgrannen.

[Hallonqvist]
0

Fast just det kan jag ha lite överseende med. Många hormoner stökar när man är på främmande platser och dom inte är så gamla. Var också på Valla då och såg honom i ring och där skötte han sig iallafall.

Bilou
0

Vi kanske ska ta och åka och hälsa på honom när du är i stan nästa gång :)

[Hallonqvist]
0

Fast han bor iofs i Åseda i Småland Flört

Tywysoges
0

Hittade av en slump Tiger af Ölandia, reagerade först på namnet (bodde granne med ölandia) så kollade upp honom. Han är e. Timothy och u. Derwen Traviata, ue. Derwen Requiem. Född 2001. Det enda jag hittade om honom är att han var med på lokalutställningen på Salsta förra året och belönades med silver. Blev BIR och totalt Bästa Valack. Ägaren finns i Västerås.