Missa inte utställningen 6/6
Vi förlänger anmälnings tiden till ponnyutställningen 6/6 !!!
Plats: Jursta Gård i Ösmo (södra Stockholm)
Domare: Liselotte Erixon
www.stpof.com för mer info
Sista anmälningsdag är nu 12 maj 2008!
I dagsläget är det connemara, russ, exmoor och så flest welshponnyer anmälda. Vi vill naturligtvis har ännu fler ponnyer av alla SPAF-raser i anmälningslistorna.

Jag ska genast höra om fodervärden har lust att ställa ut vår shettis!
Jag kommer iallafall med Prutten.
#2 "Prutten" är varmt välkommen, i alla fall om han är ponny!! 
ja.. passa på nu när tillfälle ges!!!
damma av allt i ponny väg i stallet…
… ta grannens ponny också….
vi behöver lite fler….
Jag har anmält båda mina, ett russ och en exmoor
.
Lägg in en tråd på gotlansruss oxå, så kanske det blir ännu fler anmälningar…
#6 Det finns trådar på både Shetlandsponny, Gotlandsruss och Connemaraponny i Fokus. På Sh och C har utställningen helt egen tråd om jag inte minns fel. På G så finns det påminnelse i tråden för alla utställningar. FLER anmälningar önskas!
från vårat stall kommer det 9st !! jag tar med 4 av mina… tur att det är nära…
Det sitter lappar på ridklubben i Ösmo och på Granngården..
#7 jo jag vet att det finns, det var där jag hittade infon
, jag tänke en påminnelsetråd precis som den här för det finns inte. Jag kan lägga in en tråd om det där
.
Det finns fortfarande plats för fler ponnyer. På fredag 16/5 är det definitivt stopp för fler anmälningar.
Kan rapportera att welsharna är de som kommer bli mest representerade under dagen. Alla welshsektioner anmälda samt bl.a. connemara, russ, shetland och en exmoor!

#10 Hur långt är det till Ösmo fr Enköping? Någon som vet? 
hinner man skicka in en anmälan då om jag skickar den idag?!
#10 en exmoor, undras om de e min…
Hur många russtussar är anmälda?
#10 Vet inte! En lagom lång väg? Fourjoy vet kanske? RC71 och domaren är väl stamkunder på Gotlandsfärjan och det är ju typ samma väg som till den om jag förstått rätt.
#12 Om du skickar idag torsdag så bör jag ha den på fredag. För säkerhetsskull kan du ju också skicka ett amil till mig ifall anmälningen inte hinner fram. Se e-postadress i propositionen.
#13 Har du anmält en exmoor är det din! Jättekul!! Kanske bäst att be domaren uppdatera sig lite på rasen… Antalet russtussar är ca 8 just nu. Väntar på ev. fler.

#14 Tja, jag har ingen aning-aldrig jag som kör…
tja… det är ca 1 timme från Strängnäs….från Enköping står det på Eniro 1,15… men jag skulle nog räkna lite till 1,5 timme ca?
Ni som kommer från Södertälje hållet följ inte Eniros karta av snabbast väg.. den går på en liten byväg och där kan man inte köra mer än snigelfart med transport… tag 225 istället det går mkt fortare…. även om den är lite slingrig…
Anmälningarna droppar in.. och det är jättekul !!!!

Kan man få en utförlig vägbeskrivning från det hållet??
Från uppsala tog det ca 1,5 timme har jag för mig ut till Ösmo när vi åkte… Jag upptäcke dock att jag jobbar natt den veckan, var väl därför jag inte hade planerat att åka på den från början!
Från Södertälje
Följ skyltar mot Nynäshamn (väg 225) åk ca 45min-1tim, passera Ösmo och när du kommer till en stor rondell där det pågår vägbygge så sväng norrut mot Stockholm. Efter ca 1-2 km kommer ytterligare en bit med vägbygge och när du passerat detta så kommer du ut på ett öppet fält och längst bort till höger syns stallar och ett rött ridhus (800m) sväng av vid skylten Jursta. (höger) Jursta ligger efter väg 73.

Tack!
Vägbeskrivning, katalog samt övrig information kommer sändas ut per e-post till de som anmält ponnyer samt finnas på föreningens hemsida. Detta görs någon vecka före utställningen hålls.
Katalog och övriga uppgifter finns nu på hemsidan !!
toppen väder är beställt… samt en mängd fina priser… BIS ponnyn kommer få broderat täcke, gehäng, superfin rosett samt givetvis jättefint hederspris….
OBS !!! ni som kommer till Jursta, tänk på att ta med er vatten/extra hinkar till er ponny då det är lovat upp till 30 grader varmt…

Kul, men en reflektion är vart är alla ridponnyer och WPB, både i Örebro och nu i Stockholm lyser de med sin frånvaro - tråkigt!
ja.. det vore lite roligare att ha någon att tävla mot… min WPBR är den enda på fredag…