Welshponny iFokus

Welshponny

Etiketthingstar
Läst 1345 ggr
[Hallonqvist]
0

Blå Boken 2007

Var inne på SH´s sida och såg att  BB kommit ut nu. Och så läste jag texten om att vissa sidor fallit bort och öppnade då självklart länken som ledde till dessa hingstar, och upptäckte att det var just våra welshar som fallit bort.

Ganska intressant att läsa hur mycket våra ponnyhingstar används i avel egentligen, men jag reagerade lite på att det för 2 år tillbaka stod namnen på de ston de betäckt. Jag för min del bryr mig inte men det kanske finns hingstägare eller stoägare som inte alls uppskattar att alla kan läsa vilken hingst man valt eller vad ens hingst betäckt för något.
Hur uppfattar ni denna ändring av boken, positiv eller negativ?

Jag som är så fruktansvärt nyfiken av mig uppfattar den som positiv samtidigt som jag kan förstå de som inte vill synas i tryck heller.

http://www.svehast.se/sh/

PernillaJ
0

Jag tycker det är en fantastiskt bra förändring! Det innebär alltså att hingstarnas språngrullor för 2006 och 2007 publicerats i Hästavel 2007, "Blå Boken". Jätteintressant att sitta och bläddra och se exakt vilka ston som betäckts med vilken hingst, och resultatet.

Tanken att någon hingst- eller stoägare skulle misstycka har inte ens slagit mig… Finns det folk som är så hemliga?

Blå Boken innehåller femhundra sidor hästavelsfakta och är ett kap för endast 150 kronor inklusive frakt. Som bonus får man dessutom en makalöst vacker omslagsbild i år… Klicka på länken till Svenska Hästavelsförbundets hemsida i Sofias inlägg ovan och inhandla ditt eget exemplar.

[Hallonqvist]
0

Det finns massor av människor med åsikter där ute i stora världen hihi Räcka ut tungan
men som sagt, jag tycker om förändringen!

ZABA
0

Jag ger MVG till SH vad gäller förbättringen av Blå Boken. Att sedan sidor föll bort vid tryck är inte mkt att orda om. Misstag kan alltid ske.

Fourjoy
0

bra gjort !!  varför skulle folk klaga? … hmm.. kanske dom som inte vågar stå för avelsarbetet dom gör..?

[Hallonqvist]
0

kanske att du tummade lite på sanningen där…Flört