Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettungponnyaktiviteter
Läst 2326 ggr
humlans
0

Löshoppning

Om det är ngn i Göteborgstrakten med omnejd som är intresserad av löshoppning för Uno Boman gå in på http://www.relsbo.se/ och klicka på nyheter.

[Hallonqvist]
0

Tack så mycket! Det ska jag genast gå in och titta på! Har flera stycken som behöver hoppas. Skrattande

[Hallonqvist]
0

Första tillfället var en fredag såg jag, hålls det alltid på fredagar eller är det andra veckodagar också, du kanske vet? Det är svårt att hinna till kl 17 en vardag om man ska köra från Partille. Jag får ringa och kolla.

Lorita
0

#2 den 21 mars är långfredagen så du hinner säkert Skrattande Jag tror jag ska åka med två av mina jag bor ju närmare (Säve/rödbo)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[Hallonqvist]
0

Jag bor i stockholm men är hemma på besök då. Hade varit trevligt att åka iväg men vi är fler i familjen som ska synkroniseras, får höra vad dom andra säger men jag hade gärna åkt och låtit Haly ta några språng!

Lorita
0

#4 det skulle ju vara kul, jag har ringt och bokat i dag och tänkte åka med två hästar Kiara och Ametist. Dom ville ha stamen på hästarna också som skulle tryckas i ett program Skrattande

[Hallonqvist]
0

Nu har jag anmält! Hoppas att jag får plats Skrattande

humlans
0

Tanken är att det ska bli regelbundet om intresset finns. Ni kan väl lägga ut era tider när ni får dom så man kan kika på hästar man "känner".

Pållen på bilden på infobladet är min uppfödning, tre år då men nu såld. Nu finns det bara cobbar hemma.Glad

Lorita
0

Jag hade nog tänkt att det skulle bli regelbundet med mina om nu Kiara går att lasta men dom lovade att det fanns folk som kunde hjälp mig att lyfta på henne om det skulle bli problem.

Kiara gillar inte att åka transport för normalt så brukar hon åka minst två timmar och ofta längre. Men om man kunde åka regelbundet i 15-20 minuter och sen löshoppa så blir det ju literoligare för henne.

Ametist han älskar själva åkandet också så han kommer att komma varje gång, men han är ju inte någon welsh Generad

Jo är det någon som vill få foton på sin gäst så hojta min son är vid kameran brädd att ta bilder Flört

[Hallonqvist]
0

# Ja henne kände jag allt igen. Tycker att du gjorde ett bra val som gick över till cobbar. Dom hoppar minst lika bra. Flört
När Grynet gick kurs för Uno för hmm….6 år sedan så var det hon, 38 halvblod och en nordsvensk och Grynet blev korad som Kursetta sista gången! *stolt* Alltid lika roligt att få slå långbenta haltblod Oskyldig

humlans
0

#8 Foton är alltid kul, men den jag ska åka med är totalt grön det blir andra gången hon är i manege. Men jag tycker det är så himla bra träning, åka transport till nytt ställe hoppa lite och efter avklarad hoppning brukar vi få ställa upp dom för Uno och få lite utställningsträning.

[Hallonqvist]
0

den nya cobben eller sektion C stoet?

humlans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den nya cobben. Sektion C stoet som numer är en sektion D. Skulle vara dräktig när hon kom hösten -06 men hon resorberade väl troligen pga av resan hit, så då slängde vi på henne sadel och red in henne sju år gammal, hon hann till och med ut och hoppa lite lokala tävlingar med en tolvårig tjej innan vi betäckte henne i somras. Dessa fantastiska cobbar!

mariajalrup
0

Jaha, det var lite långt att åka för en skåning…

Någon som vet var det anordnas regelbundna löshoppningar i mellanskåne?

[Hallonqvist]
0

Nu har listan kommit och min grupp med Haly ensam i börjar kl 18.00, hoppas bara att vi hinner lyckas gräva fram transporten till på fredag, annars kan vi få problem…

Lorita
0

#14 kan du se tidena för Kiara och Ametist jag sitter inte hemma just nu men är nyfiken Flört

[Hallonqvist]
0

Det finns 2 Kiara men din heter Rogstaby Kiara väl? Då startar hon kl 20.30
Ametist startar lite tidigare, han startar som andra häst kl 19.30

Lorita
0

Ja, Rogstaby är min…..det blir en lååååång fredag Förvånad

[Hallonqvist]
0

Precis som namnet Flört

humlans
0

Till er som ska på  löshoppningen idag. Jeanette har sagt att de kommer att köra i eftermiddag, men det är lite avbokningar så tiderna kommer nog bli lite flytande. Vägen in från Ale ska vara ok.

Lorita
0

Hon ringde till mig och vi vågar inte köra, sen får vi inte fram transporten heller just nu Gråter

humlans
0

Men då blir vi ju utan fotograf

Lorita
0

Japp, men jag vågar inte köra med hästarna i detta vädret så vi får hoppas det kommer igen.

Bilou
0

Vi ska försöka åka, vägarna här hemma är okej, det är mest blåsten vi är lite bekymrade för med tanke på att vi kör en lätt enhästars-transport….

Bilou
0

Jag kan inte öppna dokumentet där det står updateringar om tider :( någon som kan kolla när Highlight ska hoppa?

mariajalrup
0

Ok, ingen som löshoppar i Skåne då…om man ska döma av den stora responsen på frågan:/

[Hallonqvist]
0

Nu är vi hemma igen (eller tja, det har vi varit ett par dagar) och hoppningen gick fint! jag bad om att få honom behandlad som en rookie då det var väääldigt längesedan Haly hoppade, men jag blev glatt förvånad då han var mycket säker på sin uppgift och gjorde sitt jobb väl. Fick ett bra protokoll (som givetvis ligger kvar i göteborg Fundersam) där vi fick bedömningen nerskriven. Han fick omdömet Bra bakbensteknik och Mycket Bra frambensteknik. och så lite till på övrga punkter. Som övergripande omdöme fick han Positiv, Uppmärksam och Road (Generad) som jag tycket var väldigt roligt.
Det var rapport från Halys hoppning iallafall.

Humlans, lycka till med din lilla tjej, jättefin tös och lycka till med henne i vår!

Lorita
0

Så var man anmäld igen (löshoppning) denna gången tänker jag åka med Ametist och Karisma för det är sen på tisdagen och jag vill inte böka med att lasta Kiara när man inte har gott om tid.

Kiara har ju redan tävlat i löshoppning och fick 998 i poäng så jag vet att hon kan Skrattande

Lorita
0

Jag puttar upp tråden nu när vi nästan är klara att åka Skrattande någon mer som är på väg?

humlans
0

Har precis fått valpar och hovslagaren kommer i kväll så jag få stå över denna gång, men jag hoppas på lite bilder när ni kommer hem.

dejavu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi löshoppar för Susanne Gustavsson utanför Tidaholm och vi har en lite udda deltagare nämligen Nelly (se bild )

humlans
0

Så söt! Och bra frambensteknik.

[Hallonqvist]
0

Lorita kom du iväg?
Du såg möjligen ingen flamsig welsh cob som fjantade runt? Oskyldig
Jag har inte pratat med di där hemma ännu men tror att dom skulle åka igår med Haly samt grannens 3-åring.

Lorita
0

#32 En maffig hingst?

Karisma skaffade en fostermamma, en valack som var korsing welsh och island, riktigt mysig häst. Så vi kom iväg, Karisma tyckte det var så kul och ametist var lika "lekful" som vanligt, jag undrar så när/om han ska mogna Generad hoppa gillar han i alla fall Skrattande

[Hallonqvist]
0

Det kan stämma. Skötte han sig? Han bör ha startat alldeles innan Karisma om startlistan stämde. Synd att jag har 50 mils reväg, hade gärna varit där och tittat annars. Räcka ut tungan

Lorita
0

Ja han skötte sig väldigt bra och gillade Karisma ; ) En riktigt läcker häst och hoppade bra sa mina stallflickor som också var med.

humlans
0

Jag har hört att Haley skötte sig utmärkt, du får nog skola om honom.

Lorita
0

Idag var det dags igen någon mer än jag som ska iväg med sina hästar?

humlans
0

Japp jag kommer ca 19.20

Sasser
0

Jag skall löshoppa Camaro om nga timmar. Men häruppe i Dalarna.. Synd vi inte bor i närheten av varandra så man får lite nya "welshvänner" att jobba ihop med..

Lorita
0

#38 När jag var inne med Ametist igår så pratade Uno om en svart ponny med ett så fantastiskt steg Glad

Ametist kallade han för lite egoistisk och nu kommer han att gå under smeknamnet egoisten här hemma för mer träffande beskrivning kan man nog inte göra på honom Hemlis

humlans
0

#40 Sa han det, vad kul. Jag tror hon showade lite extra för att "Haley" kom in.

Lorita
0

#41 jo, han berömde hennes steg flera gånger Flört

nexis
0

#30 hehe visst är hon söt min lilla bus :-D