Köra i Europa?
jag har en jobbarkompis som hittat en häst i Ungern och vill köra hem den genom tyskland, vad gäller för regler?
Hon tävlar inte, hon avlar inte och hon handlar inte med hästar.
Har faktiskt ingen aning, men måste få dra en suck och säga att det var enklare förr. Då bara kopplade man på släpet och åkte och hämtade det man ville ha (iofs bara från danmark då) men nu idag måste man ha diverse tillstånd för att ens få lov att lämna gårdsplan med sitt släp. 
Undra om inte ZABA har lite koll på det här med transportregler? Eller kanske Fourjoy, som importerat en del.
det enklaste är nog om hon anlitar en åkare… det är en massa papper och tillstånd som behövs…bla måste hon ha en färdplan på övernattnings ställen, rastplatser osv då det är mer än 8 timmars resa… kolla på Jordbruksverkets hemsida om transport av djur… där står en hel del…. ja.. det har blivit mycket krångligare.. nu behövs tillstånd till allt….
Kolla med Owen Jones på Nebo, han har väldigt bra priser och arrangerar resor över hela världen… han har tagit hem och skickat alla mina och jag är supernöjd med honom…..
det kan vara väl värt att fråga/använda honom.
fast hästen kommer ju ifrån Ungern så det blir ju en ganska krånglig omväg för Owen att köra 

transport till tyskland går att fixa. #2 kan du PM mig något tel.nr till Owen Jones på Nebo
här är en länk till hans sida,
http://www.nebostud.com/transpor.htm
Owens lastbil måtte ha vingar för han fixar resor till USA också… eller så är det kanske en båt….

fick idag besked att han kommer hittåt runt 22-24 maj…. då kommer min prins Jack hem !!!!!!
skkan väl slå vad om att det blir samma dag som årsmötet….