Tävlingsinriktad ryttare
I vuxen ålder sökes tilll familjens hingst i Partille utanför Göteborg..
Min Highlight har gått och skrotat länge nog i hagen nu. Han är 10 år och behöver komma ut och få tävla igen. Han blev Bruksprovsetta med 10-9-9-9 när han godkändes och har gått regionala lätta klasser i dressyr med placeringar som unghäst. Han tycker om och är relativt duktig på att hoppa men är ej tävlad i hoppning. Han är även tränad lite i terräng.
Jag söker dig som är minst 18 år med ansvarskänsla. Du måste ha körkort pga stallets läge. Du önskar en mindre häst (dryga 150cm) att ha ett par dagar i veckan att träna valfri disciplin med samt att om det fungerar bra även komma ut och tävla. Transport finns på gården samt belyst paddock.
Detta erbjudes from nu och framåt på obestämd tid då tidigare ryttare flyttat 50 mil bort och inte kan fortsätta. Idag har Highlight 1 person som rider ut honom i skogen ett par dar i veckan och den personen kommer att finnas kvar.
Låter detta intressant så slå gärna mig en signal eller dra iväg ett mail och berätta om dig själv så löser vi fortsättningen tillsammans.
Hälsningar Sofia Hallonqvist - ägare
0704-565893
iglatjarn.stuteri@hotmail.com
Fin han var :) lycka till!
Vilken synd att man inte har valt att bosätta sig längre ned i Sverige, detta känns verkligen som norrland! Suck!
Vad fin han är, och trevlig verkade han vara också! Träffade honom som hastigast för några veckor sedan när jag var och tittade på en 2-årig hingst efter Highlight, som stod på "granngården" (Herman).
Vet inte om det var dig jag träffade då? I så fall ha vi ju setts IRL nyligen
. Nu köpte jag ju inte Herman, utan bestämde mig för en annan 2-års hingst, efter Nebo Red Dragon.

Snygg!
Åh, ni måste hitta någon! Prova andra forum, Ridsportifokus. Lappar på hästsportsaffärer i Gbg-området, ridskolor, etc. Lycka till!
Vi har eventuellt hittat en ryttare nu!
En bra tjej som kom jättebra överens med honom. Hon har ambitioner att träna ordentligt och komma ut på banorna och tävla så jag är jätteglad för Halys skull. Dessutom är hoppning hennes starka sida och det är ju inte lika vanligt med cobbar som hoppar, dom brukar ju mest "vara kända" för att sprattla dressyr, så vi ser verkligen fram emot det kommande året nu!
#6 Åh, vad kul! Håller tummarna och vi vill gärna ha uppdateringar givetvis. Hör gärna av dig om de börjar tävla i trakterna. Jag kanske tar kommande bebis med mig och kameran och fotar lite.
Självklart hör jag av mig! Det kan du lite på. 
#8 Bra!
Hej! har du hittat någon till honom än??
Jag är 20 åroch har tävlat hoppning till och med nat La 1 m på c ponny och dressyr endast klubb.
Hingst vana!
Maila mig om du vill veta mer!
Han har redan fått en ryttare "tyvärr" för din del, och ska nog ut på banorna framöver om allt vill sig väl och flera faktorer sammanfaller på gott sätt. Men jag tackar för intresset iallafall!