Hej då stumpan!
Igår kväll kl 21 så lastades lilla Samarah på hästbussen för att åka till sin nya familj. Hon var lite nervös över att gå på då lämmen ju var brant uppåt och nåt sånt har hon aldrig åkt i förut. Och så stod det andra ponnyer där inne som var lite läskiga.
Men hon fick åka i en egen fin nyspånad box och stå lös,något som säkerligen uppskattades då det blir en lång resa.
Ytterligare en häst skulle hämtas i Vara, och sedan åker dom upp till Stockholm där dom inatt har övernattat på ett stuteri. Nu på morgonen åker dom vidare mot Nynäshamn där färjan går kl 11.00 . Båtresan tar 3 timmar och sedan är det ytterligare en timmes körning från Visby innan hon till slut kan lastas av på sin nya gård och få gå in i en skön box för vila.
Och på fredag fyller lilla tjejen ett år! Vilken läskig resa att göra när man är så liten och inte har sett så mycket mer av världen än trakterna hemma. Vi är lite nervösa över att allt ska gå bra. Men inga nyheter är goda nyheter så sålänge mobilen är tyst går allt säkert bra.
Hej då stumpan, ha det så gott i livet och ta hand om dig!
//Hönsig f.d. matte 

Jag vet hur det känns att skicka iväg sina små knattar…

Stuteriet de övernattar på är Skråmsta Travstuteri där bl a rödskimmelhingsten Tap In jobbar.

det ät trist men om manså finns det inget väl bestämt sig finns det inget återvändo
Under iFokus frånvaro så har hon nu tryggt och säkert kommit på plats i sitt nya hem och trivs väldigt bra i sin nya box, som är på över 20 m2! och håller på att lära känna sin nya kamrat och fostermamma, ett annat welsh cob sto. Resan gick bra och hon var pigg och fräsh när hon kom fram och hade inte ens svettats.
Det känns bra att hon hamnat hos en familj som tycker om cobbar, och att hon verkligen kommer kunna få visa sin fulla kapacitet som familjehäst. Jag känner mig väldigt nöjd med nya familjen trots att jag är fånig och saknar henne i stallet.
Men tomt i boxen är det inte särskilt länge, inom 3v kommer årets föl så då börjar vi om på nytt! 
Vad fin hon var :) Hoppas hon får det bra :D
Ja usch lika svårt varje gång man skall skiljas från dem, och lika kul när nya ägarna kommer med ny info och när de är nöjda.
till Gotland… det var ju synd att jag missade att vinka när hon åkte förbi gården… alla som ska till Gotland måste passera hemma hos oss….
Jag är säker på att hon får det "gött"….