I dessa avelsvärderingstider
Nå, knycker ämnet från annat forum.
Vilka hingstar alla sektioner vill ni se höjda antingen till A eller ELIT och baserat på vilka resultat? Ett antal ansökningar blir ju alltid inlämnade varje år och det är lika spännande att få höra hur det går för alla hingstar. Så vad har ni för magkänsla?
Jag har ingen speciell jag tänker på just nu mer än att sektion D hingsten Leyeswick Dai ju kom med stormsteg in till Sverige och fick på kort tid lämnat flera fina avkommor, och sedan försvann han ut i tomma intet. Vet ej hur många avkommor man behöver ha för att höjas, men med iallafall 2 godkända hingstar och några diplomston på bara ett par år i aveln så hade jag gärna sett ett A på honom. Men i ärlighetens namn har han ju säkert betäckt för lite för att det ska gillas. Hade gärna haft honom i mitt stall….
Vad har ni för hingstar ni har ett extra gott öga till och gärna ser höjda på avkommors meriter?
Bilden visar Dai i färgelanda 2002
Jag önskar att MOLSTABERGS SANDSTORM RWM 31 blir höjd till ELIT. Ansökan inlämnad för flera år sedan, har tydligen kommit på villovägar men ska väl nu äntligen bli behandlad. Stormy är bl a far till en hingst, ett ELIT-sto, en hel drös ston med avelsdiplom, guldbelönade avkommor samt har också framgångsrikt tävlande ponnyer efter sig. Jag håller tummarna!
FOTO: Salstas Magic Storm e.M Sandstorm u.T Marsala på Grevagården 2005. Fotograf Kim Jonasson har gett ok till publicering.

#1 mitt lilla sto, efter sandstorm, räknas hennes diplom, då hon är knabstrupper också?
När hon fick sitt AB med 41 poäng och vi kom ut ur ridhuset…..tittade min dotter på mig och sa mamma du gråter ju, jo då gläjetårana bara forsade. För mig är han värd ett ELIT flera gånger om, han är ju pappa till min Kiara.
Det kan vara av intresse att veta att Kiara är knabstrupper föreningen i Sveriges första diplomsto på 8 år och den första ponnyn som fått diplom. Så vist är det lite extra 
#2 Kan faktiskt inte svara helt säkert på din fråga men tyvärr tror jag inte resultaten kan tillgodoräknas Stormy. Ditt sto måste isf vara registrerad hos SWF, welsh partbred som hon ju faktiskt är.

#3 jag ska skicka in passet för stämpel så fort Karisma's pass kommer så hon får sin stämpel också.
Dags att ta upp denna tråd igen.
Spänningen stiger och jag håller stenhårt fast vad gäller #1.
På söndag kväll vet vi hur det gick!
#5 och då mpste ni rapportera snabbt för oss om stannar hemma (tyvärr)
Sandstorm fick sitt ELIT! 
Snyggt !!!
Mycket väl förtjänat !!!! stort grattis !!!!

Grattis