Godkänd lic wm-hingst önskar leasas 2008
Önskar leasa en licensierad welsh mountain hingst för betäckningsåret 2008, gärna isabell-färgad, dock ej svart. Till stall i norra Stockholm. Stora och bra beteshagar finnes. Två egna hingstar på gården, dock ej godkända ännu. Hör av er!
Mvh NinnaH
---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---
"Människans bästa vän är hunden"
Fundering nr 1: Har du egna ston att använda till hingsten? Nyfiken på deras stam och ev. meriter.

Hej!
Har bara ett eget sto (e. Symondsbury Tartar u. Ekbäckens Suzy Swing) men hon ska snart betäckas av min 2-åriga hingst (e.Ekbäckens Sponken u. Twyford Miami).
Stoet har tagit silver som bäst, och hingsten guld.
Ska försöka ställa ut dom i sommar. Min lill-hingst är e. H Yarra-Glen u. Twyford Miami, och han har inte ställts ut tidigare. Han är alltså halvbror till andra hingsten.
Eftersom jag har bra med plats, hagar och sommarbete, tänkte jag att det skulle vara trevligt med en godkänd hingst hos mig. Så att jag får lite rutin med allt pappersarbete som det innebär. Och lära känna en ny individ.
Mvh NinnaH
Som gammal hingstlicensansvarig så vaknar dock ådran med ansvar upp. Jag hoppas att jag feltolkar, men vill bara förtydliga att det är samma pappersarbete på en ovisad hingst som på en godkänd. 
Först av allt så löser du licens för 2-åringen, och det gör du via SWF. Har du kommit så långt ännu? Licensen ska vara betald innan första betäckning sker. Sedan får du mer information angående vilka papper du fyller i och när. Betäckningsrapportblock kan du sedan köpa via SH www.svehast.se , språngrullor tror jag (?) att du fortfarande kan printa ut ifrån SWF´s hemsida.
Vet ingenting om dina hästar, men tycker att det låter som en trevlig kombination iallafall. Till nästa år kanske du kan visa lillhingsten inför Kvalitetsboken, det är en bra bedömning och riktlinjer man får av nämnden, vare sig man håller med om bedömningen eller ej.
Lycka till!

Jovisst ska jag lösa licens för 2-åringen. Har inte kommit till skott ännu :)
Mvh NinnaH