Ettåringar
Jag är nyfiken på hur era ettåringar ser ut! Vi har sex stycken ettårsston i år, och de har utvecklats lite olika. Jag lägger ut bilder här på fyra av dem (jag måste återkomma med bilder av Fixa och Filozofia då jag inte har några nya på dem), och vill jättegärna se bilder av era 2007:or!
Första bilden är Moflos Zugarbabe tagen 13 januari.

Jättefina ettåringar allihopa! Mina har vuxit både jämnt och ojämnt.
Här är Grynet som ettåring på Riks där hon blev både klassvinnare med guld samt senare Reserv Juniorchampion.
hästen till vänster tror jag är Ingvild Glitter (?) och den till höger är nog Vallas Ida. Tyvärr dåligt kort då det är inscannat för länge sedan plus att det var trasigt på mitten 
Iglatjärns Gwylfah.
Vårt lilla "måndagsbarn" som fått kämpa med tillväxten till sin långa och gängliga kropp. Ser ut att följa pappa Halys hovspår så denna dam är blir nog stor! Har fått hjälp med lite vitaminer intramuskulärt denna vintern. Annars hade hon tappat allt för mycket för att det skulle gå att hämta igen rättvist. Nu i hyfsat bra hull. Här är hon ca 15 månader.
#14 den var väldigt fin…..
#15 Tack, det var roligt att höra. Han vart 3.a på fölchampionatet på Rockelsta i höstas 40 p. och guld. Morfar är Nebo Crusader.
Oj, vad lik han var min lilla kille i kroppen
, huvudet skiljer dock endel. De har ju visserligen samma pappa, och båda verkar vara väldgt lika sin far.
Han är alltså född -07? Hur hög är han, och hur stor förväntas han bli?
Jättefin! Ser välutvecklad ut
Hoppas man får se honom på någon utställning framöver.

Hon se jättefin ut !!!!

#11 I. Santiago ser läcker ut!
Guh vad söta ettåringar :) <3
#20 Vilken härlig bild på Nyponros.

#23 Tack! Han är underbar och kommer bli jättesnygg som vuxen. En sådan man ångrar att man sålde… 
#28 Visst kan man ibland (oftast!) "ångra" att man sålt sina fina uppfödningar. Fast samtidigt så får man ju se till vad man fått tillbaka i samband med försäljningen. Förmodligen har man lyckats skaffa sig nya trevliga bekantskaper som i sin tur insett welshrasen storhet. Man har genom försäljningen också ordnat plats för de kommande fölen. Låter kanske hemskt med "tillverka-sälj-tillverka igen" men det är väl lite det som är uppfödning i ett nötskal? (Sorry Jenny, litet trådkap!)
Ylle: KUL att du hittat hit! Den partiska uppfödaren kan inte annat säga än att Exzentrics Nyponros fortfarande är fiin..
Har fått lära mig att en ettåring ska vara "ful" (opropotionerlig). Då kommer det bli en fin fullvuxen häst.