Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettbilder
Läst 3419 ggr
JennyStaaf
0

Ettåringar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är nyfiken på hur era ettåringar ser ut! Vi har sex stycken ettårsston i år, och de har utvecklats lite olika. Jag lägger ut bilder här på fyra av dem (jag måste återkomma med bilder av Fixa och Filozofia då jag inte har några nya på dem), och vill jättegärna se bilder av era 2007:or!

Första bilden är Moflos Zugarbabe tagen 13 januari.

JennyStaaf
0

Zugarbabe igen, bilden tagen 2 mars. Skimmeln är Bostorp Bravad.

JennyStaaf
0

Moflos Fanzy 13 januari. Återkommer med helbild på henne senare..

JennyStaaf
0

Moflos Zitronella 13 januari.

JennyStaaf
0

Moflos Förgätmigej 13 januari.

JennyStaaf
0

Hittade ingen helbild av Förgätmigej så det blir en till huvudbild av henne, här tillsammans med Moflos Zitronella.

JennyStaaf
0

Hittade en bild av Fanzy ändå, fast det är en tråkig bild. Tagen 3 mars.

Arhults
0

Jag har två ettårs ston sek B dom ser ut som dina ungefär m.a.o lurviga och söta….

Mina utvecklas väldigt jämnt.

Ljusa fuxen är Arhults Wendela och den andra mörka kallar vi för Doris

[Hallonqvist]
0

Jättefina ettåringar allihopa! Mina har vuxit både jämnt och ojämnt.
Här är Grynet som ettåring på Riks där hon blev både klassvinnare med guld samt senare Reserv Juniorchampion.
hästen till vänster tror jag är Ingvild Glitter (?) och den till höger är nog Vallas Ida. Tyvärr dåligt kort då det är inscannat för länge sedan plus att det var trasigt på mitten Generad

[Hallonqvist]
0

och här har vi Haly som ettåring. Han håller helt klart hypotesen "Ju större som vuxen destu mera tid att bli färdig". Här är han 1 år och har långa gängliga ben, en lång rygg och lite upp och ner på-hals samt ett stort huvud. Men vad gör det när slutresultatet blev himla bra !

[Hallonqvist]
0

Iglatjärns Daiquire.
Har vuxit jämnt hela tiden. Här i Gräfsnäs på sommarpremiering där han belönades med fina 88888=40p av Morgan.

[Hallonqvist]
0

Iglatjärns Santiago. Han har växt både fram och tillbaka och fram igen. Har tyvärr inga nya kort på honom men här är han ca 10 månader.

[Hallonqvist]
0

Iglatjärns Samarah, våran lilla Piggelin.
Hon började liten och späd men kom sedan ikapp sig och ser nu nästan ut som en belgisk blå. Generad

[Hallonqvist]
0

Iglatjärns Gwylfah.
Vårt lilla "måndagsbarn" som fått kämpa med tillväxten till sin långa och gängliga kropp. Ser ut att följa pappa Halys hovspår så denna dam är blir nog stor! Har fått hjälp med lite vitaminer intramuskulärt denna vintern. Annars hade hon tappat allt för mycket för att det skulle gå att hämta igen rättvist. Nu i hyfsat bra hull. Här är hon ca 15 månader.

WelshD
0

Här kommer en bild på en hingstunge född 29/5-07. Han är efter Nebo Red Dragon RWD 18

Fourjoy
0

#14 den var väldigt fin…..

WelshD
0

#15 Tack, det var roligt att höra. Han vart 3.a på fölchampionatet på Rockelsta i höstas 40 p. och guld. Morfar är Nebo Crusader.

FiffiD
0

Oj, vad lik han var min lilla kille i kroppenFörvånad, huvudet skiljer dock endel. De har ju visserligen samma pappa, och båda verkar vara väldgt lika sin far.

Han är alltså född -07? Hur hög är han, och hur stor förväntas han bli?

[Hallonqvist]
0

Jättefin! Ser välutvecklad ut Skrattande Hoppas man får se honom på någon utställning framöver.

ylle
0

Här är ettåriga WM-stoet Exzentrics Nyponros, fotograferad för några veckor sedan.

ylle
0

-och här är Nyponros när hon dansar i hagen igår. Skönheten personifierad, enligt min mening! Trots att jag är partisk.

ylle
0

En bild till får ni:

dejavu
0

Hon se jättefin ut !!!!

Murgard
0

#11 I. Santiago ser läcker ut!

J-Parnebo
0

Guh vad söta ettåringar :) <3

WelshD
0

#20  Vilken härlig bild på Nyponros.

hajen2
0

En bild på Sonia

Welshpartbreed (ridponny) E:Likstahöjdens Komet RP 118

U: Linners Sukie Rw 1220

hajen2
0

En till…

[Hallonqvist]
0

#23 Tack! Han är underbar och kommer bli jättesnygg som vuxen. En sådan man ångrar att man sålde… Fundersam

ZABA
0

#28 Visst kan man ibland (oftast!) "ångra" att man sålt sina fina uppfödningar. Fast samtidigt så får man ju se till vad man fått tillbaka i samband med försäljningen. Förmodligen har man lyckats skaffa sig nya trevliga bekantskaper som i sin tur insett welshrasen storhet. Man har genom försäljningen också ordnat plats för de kommande fölen. Låter kanske hemskt med "tillverka-sälj-tillverka igen" men det är väl lite det som är uppfödning i ett nötskal? (Sorry Jenny, litet trådkap!)

Ylle: KUL att du hittat hit! Den partiska uppfödaren kan inte annat säga än att Exzentrics Nyponros fortfarande är fiin..

Pleasure
0

Här kommer en bild på Enmarkens Matheo, född 5 juni-07 e. Gwynfaes Manawydan, u. Armanis Magic Eye.

När vi mätte honom härom dagen var han 10 mån gammal 141 cm i mankhöjd och 146 cm där bak Förvånad

Matheo är såld till "Gjutens", här på forumet men stannar hos oss fram till betessäsongen.

Pleasure
0

Sedan har vi brorsan, Enmarkens Mr Merlin, född 22 maj -07 e. Gwynfaes manawydan, u. Menai Magic´s Pleasure.

Även han mättes samma dag men var "bara" 135 cm i mankhöjd och 137 cm där bak.

Tywysoges
0

Har fått lära mig att en ettåring ska vara "ful" (opropotionerlig). Då kommer det bli en fin fullvuxen häst.

[Hallonqvist]
0

Ska vara är väl till att ta i, det finns många fina och välutveklade ettåringar. Att det däremot är vanligt och inte betyder något för hur den ser ut som fullvuxen kanske är mer rätt rimmande. Glad

JennyStaaf
0

Här är en bild på Moflos Filozofia tagen idag. Född 2007 e. Moflos Zmirnof u. Moflos Fili.