Bilder på era welshar
Skulle vilja se bilder på era/eran welshar/welsh. Och så kan ni berätta lite om dom också :)
(Vet inte om det redan finns en sån tråd.)
Detta är min 12 åriga welsh. Han heter Kanel och är vallack. Som ni ser så är han fux och har bläs och två vita strumpor. Han är en riktigt envis liten sak. Svårstartad är han , men sen när man väl får igång han så går han som en dröm. Hoppa i paddock är inte hans favorit , mkt roligare att hoppa i skogen av stockar och bocka efter så hans lilla ryttare åker av ;) Han har väldigt fina gångarter. Men inte är tränad till dressyr eller hoppning. Hans pappa är The Hale Helios RW 56 och det är där han har fått sina fina gångarter från.

oj.. då blir det många bilder….
Börjar väl med min prins… Fourwinds Flash Jack f.1991 Han är i England just nu (hingstleasad) men kommer hem i sommar. 127 cm welsh av cobtyp, världens goaste pojk… dock ingen mes…Välmeriterad i både utställning och ridklasser, flerfaldig Champion och far till en liten skara underbara ponnyer.
#2-#6 väldigt fina hästar <33 :D

Har en tråd där man får berätta om sin welsh - "Berätta om din welsh!" heter den. Du kan alltid söka i sökfunktionen för att hitta trådar! :)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Söt kille! Men han ser inte så stor ut, vad har han för mankhöjd nu ungefär? Bilder kan ju ljuga också. *nyfiken*
Han är ungefär 140cm. Vet igentligen inte om det är normalt, stort eller litet, det kanske ni vet?
Det låter normalt! Kanske tom åt det lite stora hållet, såklart beroende på när han är född. Det kan ju variera väldigt med de olika tillväxtfaserna också. Lycka till med honom!
Han är född 12 juli -06.
Och tack, jag hoppas och tror att detta kommer bli en kanonkille för mig!
Tycker mig känna igen denna fina kille, undra om inte jag oxå har en efter samma pappa.

Hej på er!!
Vill gärna visa min " lilla " kille. Enmarkens Matheo! Har letat efter en cob med storlek och tror att Matheo blir kanon till mig som är lång. Matheo är nästan lika stor som sin mamma Maja och han är nu 9 mån.Han är kvar hos Maud och Anna tills han ska på bete, eftersom vårt stall inte är klart. Jätte gulligt av dom och så får hans kompis Enmarkens Merlin sällskap. Jag tycker Matheo är så härlig med sina grova ben och sin fina stjärna. Förhoppningsvis blir han lika fin som sin snygga pappa Gwynfaes Manawydan " Manne ".
Gitte

Här kommer en bild på våran Slättens Pebbles när hon fick sitt avelsdiplom som 3 åring
F. Moelgarnedd Dewin RW 112 fux (B)
M:Slättens Wilma RW 1226 skm(B
MFT: he Hale Helios RW 56 isabell(B)
Pebbles är en helt underbart kanon snäll märr och har fått ett föl 2007 Slättens Shaggy och är dräkigt igen med Downland Wild Fowler
fotofraf är Yvonne Karlsson

# 18
Var det till mig? Vilken pappa är det du tänker på i så fall :)?
Nebo Red Dragon RWD 18
Ja, det är Drake´s pappa. Hade du en efter Red Dragon du med?
Vore kul att se lite bilder på den i så fall! Berätta gärna lite om din också, om du inte redan gjort det och jag hr missat det. Roligt att få höra lite om Red Dragons andra avkommor och vad det blivit av dem. Det verkar ju inte finns allt för många än så länge.

Det här är Exzentric´s Nougat, F: o1 E:Ekbäckens Savoy, U: Ekbäckens Nypon.
Han är min tävlingskamrat i körning. Och går just nu i par med sin helbror Nikotin. För tillfället tränar vi bara och kommer börja tävla par 2009. I år blir det ett fåtal starter i enbet.
Jag köpte honom som föl och körde in honom som 1½ åring,
Han är utställd en del med fina utlåtanden, men räckte inte till exteriört på kvalitets ( för grov hals) så i dag är han valack, men innan vi kastrerade honom betäckte han ett sto och blev pappa till en PB.

Det här är helbrorsan till Nougat: Exzentric´s Nikotin. F: -05 E:ekbäckens Savoy, U: Ekbäckens Nypon.
Köpte honom oxå som föl och har kört in honom för att gå ihop med Nougat.
2007 vann han sin klass på Riks, och han är verkligen en riktig snygging. Just nu velar vi lite om vi ska eller inte ska kastrera honom. Det får tiden utvisa - hur han beter sej ute bland andra hästar. Ska man tävla är det ju alltid lättare med en valack!
Det här är min welshpartbred vallack. Jag köpte honom som 1åring i Jämtland hos Risegårdsstuteri. Starlight är en trevlig kille som följer en som en hund, han är dock tyvärr inte den perfeketa barnponnyn (ännu) som jag önskade att han blev.
Han är otroligt lugn och snäll att hantera, men blir lätt stressad och nervös i nya situationer, inte helt trafiksäker heller. Men det behövs bara mera träning.
Pga tidsbrist är han varken ordentligt inkörd eller inriden, men så länge man leder honom kan barnen rida, han är körd ett antal gånger och tycker det är jätte kul men behöver mer träning.
Han är visad på utställning som 2-årig hingst men med mkt dåliga resultat, han har nu vuxit på sig en hel del.
Hans mamma är en mycket fin Welsh mountain: Trestena Miss Crab och hans pappa är den godkända shettis hingsten: Plutus v. Dorpzicht. Starlight var ett litet misstag, men när han föddes tyckte hans uppfödare att han blev ett fint resultat så han har även en helbror.

ooohhh.. vackra Cara…. sago ponny…. 

Tack!
Oj, oj, oj säger jag bara!!! WOW vilken vacker häst! Kul att få se den. Vem är morfar? Och vem är hon betäckt med?

Hon är ue: Pemtrefelin Talisin. Hennnes mamma var BIS vinnare i Lerum för några år sedan. Hon är betäckt med F. sir Thomson. Så det ska bli spännande att se vad det blir för föl.

#43 RIKTIGT riktigt söt!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

#43 Hej! Bubblan är helt ljuvlig!! Om hon plötsligt är försvunnen en dag så hittar du nog henne någonstans i närheten
#43 Men gud vad SÖT!!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
#36+37 - Grattis till köpet av EKBÄCKENS SVEN som han ju heter på riktigt!! Ska bli mycket intressant att följa honom i framtiden. Lille Svenne finns på bild i Ekbäckensalbumet på min Pixboxsida..

, född 06.