Seiont Gwernddu
Jag har fått för mig att jag gillar den hingsten av någon anledning. Kan dock inte sätta fingret på vad, men det är en av de första cob-hingstar som jag fattade tycke för. Så såg jag att han var till salu (på wpcs hemsida), men på den bilden var han ju inte riktigt vad jag föreställt mig. Han är iofs rätt gammal nu (född 1990 om jag inte minns fel) och på bilden var han i vanlig ordning i överhull.
Så - min fråga är: Är han egentligen den hingsten jag trodde jag fastnade för som tonåring, eller håller han inte riktigt måttet? Har han lämnat något framstående eller är de flesta avkommorna doldisar?
Jag har faktiskt aldrig hört talas om den hingsten förut, så mitt spontana svar att att den inte har något speciellt

Men nu blev jag nyfiken så jag ska genast googla på honom och se vad det är för häst.

Jag gillar stammen i alla fall. Cyttir Telenor, Brenin Dafydd, Ceredigion Tywysog och Llanarth Meteor (som jag av någon anledning väldigt tidigt fastnade för). Och med Brenin Gwalia och Cahn Dafydd bakom så… 
ja, jag såg att det var Brenin Gwalia på faderns sida och Cyttir Telynor på moderns så han fick ett "okej" av mig. Men på den enda bilden jag har hittat på honom såg han faktiskt ganska medioker ut. Rainhills sida tycks det vara buggar på för jag får inte upp några bilder där. Hittar du någon snygg bild får du gärna visa upp den här.

Jag tror inte att jag har någon bild. Däremot finns han nog med på något gammalt videoband från utställning/open day/? i Wales. Om jag inte missminner mig
Nä, bilderna är inga höjdare, men han ser ju klart bättre ut på welshcobs.info än i annonsen.
Jag får skylla den fascinationen jag hade på att jag var 15-16 och "nybörjare" på welshar. Har faktiskt inte ägnat hingsten en tanke på många år innan jag såg till salu annonsen.
Har försökt leta avkommor, men det verkar inte vara några kändisar där och på saddlesoap beskrivs han mest som en trevlig individ = säger inte så mycket det heller.
Det var just den bilden på welshcobs.info som jag såg och där jag ratade honom
Spännande och intressant är det. Man inser att det man tyckte och tänkte för 10 år sedan ibland radikalt förändrats och man kan inte förstå hur man föll för den ena eller andra hästen! Och tvärtom, dom man inte tyckte om då har man fattat tycke för nu istället.
Inte i alla avseenden såklart men i en del!

Nu har jag ägnat lite tid till att bläddra i mina biblar - wpcs journals!
Det finns bilder på Gwernddu i följande journaler:
1995: sid 68
1996: sid 293
1997: sid 296
1998: sid 297
1999: sid 297
2001: sid 299
Nu minns jag faktiskt vad jag föll för och kanske är det inte exakt den typen jag skulle satsa på idag, men på vissa bilder är han faktiskt lite läcker
Sen att min dröm som tonåring var en svart häst med bläs och fyra vita strumpor kan ju ha påverkat fascinationen något.
Träffade Wishaw Revelation för lite drygt ett år sen och tycker han är riktigt cobbig. Men börjar tyvärr bli till åren nu.
Jag hälsade på uppfödaren till min fuxfara i höstas, och dom är även "generationer-bakåt" uppfödare till Revelation , och var så stolta över honom. Jag fick se flera fina kort som inte finns ute på nätet och han är i mina ögon väldigt grann att se på.