Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 3672 ggr
ZABA
0

Rockelstad 5 april 2008

1. Vilka planerar att anmäla welsh till utställningen för alla raser vid Rockelstad, Sparreholm?

2. Vilka planerar att åka dit och titta/fotografera?

Själv har jag ingen möjlighet att komma hemifrån just den dagen. Skulle väldigt gärna vilja åka med både ponnyer och kamera men tyvärr blir det inget av med det. Mitt hopp står i stället till er andra som ska dit och på ett eller annat sätt representera welshrasen!

Fourjoy
0

Vi ska dit… verkar som halva stallet kommer med också…

Jag tar väl med en C dam och ev.WPBR…vill inte riskera att båda C damerna behövs visas samtidigt då springa inte är ett alternativ just nu…

sen blir det väl en connemara, och en welsh till…ev två welsh till…

och kameran ska med helt klart.. hoppas att jag hinner fota lite fina pållar..Skrattande

ragnhild49
0

Vem är arrangör??

[Hallonqvist]
0

Södermanlands Hästavelsförening
www.shavf.se

Hade jag haft häst närmre hade jag gärna visat då jag tycker att Roland Fransson brukar ha ganska sympatiska bedömningar.

Fourjoy
0

ny domare för mig, spännande…Flört

RC71
0

Tyvärr krockar detta med hingstpremieringarna för NF och Connemara. Annars hade jag åkt med någon ponny.

sanderfors
0

Jag ska åka med båda ponnyerna, så det lär väl bli dramatiskt med hingst och sto i samma transport antar jag. Fot i munnnen

Fourjoy
0

…ha ha… Kiara håller nog reda på "slyngeln" ska du se….

sanderfors
0

Verkar inte som att det är så många welshmänniskor från det här forumet som ska åka dit, tråkigt tycker jag! Jag skulle gärna se att det är fler Welsh av cobtyp så man kan jämföra lite med.

Jennifer: Dina sek C ston ser inte direkt ut som lilla Kiara så det ska bli spännande att de om han tycker att hon är för liten eller för liten! =) späda 122 cm.

Fourjoy
0

Kiara är en liten godbit och mina är stora godbitar…. det blir stenhårt….. fast undrar om inte den lille vinner kampen…. eller vad är det man säger…."storleken spelar ingen roll"…..Flört   hur det än blir så är det roligt att ställa ut….. fast hua… Lowri är visad en gång som fölunge i England…..sen har hon bara varit mamma….

Fast cobtypen är helt klart den minsta gruppen i alla sektioner så man får vänja sig vid få deltagare… förhoppningsvis så ska väl det ändras då jag hoppas fler ska upptäcka sektion C.

Izzi
0

Jag ska dit o visa mitt welshsto Dahlåkras Kristall, samt ett russto på uppdrag.

[Hallonqvist]
0

Får man fråga vem Kristall är efter? Är väldigt förtjust i Ikon, det skulle vara roligt att få se en avkomma efter honom.

[Hallonqvist]
0

Nu har anmälningstiden gått ut, har ni som kommer med ponnyer fått någon katalog??

ZABA
0

Ååh, jag VILL åka men kan absolut inte..

Life sucks ibland! Flört

Fourjoy
0

Nu är katalogen här, följande welshar är med,

#40 Björkåsens Tibillyti  A  f.07 e.Stendyssens Diablo u.Tiopi ue Rondeels Caraway

#41 Molstabergs Cartier  A  f.06 e.Heniarth Yarra-Glen u.Molstabergs Celine  ue.Heniarth Quip

#42 Molstabergs Cecilia  A  f.05  e.Heniarth Mr Milligan u.Molstabergs Celine  ue. Heniarth Quip

#43 Björkåsens Carisma A  f.? e.Heniarth Mr Milligan u.Rohlos Corona ue.Cui Christian

#44 Mälby Mei Yen  A  f.? e.Burhults Trofe u.Twyford Meleri  ue.Twyford Gucci

#45 Exzentrics Natrium  A  f.03 e. Ekbäckens Savoy u. Ekbäckens Nypon ue.Molstabergs Sandstorm

#46 Dahlåkras Kristall  B f.05  e.Moelgarnedd Dewin u.Dahlåkras Eliza  ue.Casanova

#47 Brantsvikens Paloma B f.05 e. Candide u.Bjärbys Palett  ue.Paddock Camargue

#48 Orion Fairfly Ofelia  B  f.97 e.Möllegaards Orion Suprise u.FlyTop ue.Coed Coch Targed

#49 Kulltorps Cesar  B f.00  e.Kulltorps Yes u.Kulltorps Tuva ue.Wärnanäs Peng

#50 Romantic  B f.01  e.Jesper u. Rossi  ue.Cawdor Hywel

#51 Tyngwndwn Renown C f.06 e. Nebo Bouncer u.Saltmarsh Rowena ue.Saltmarsh Cock Robin

#52 Gylfinir Bonesig Marion C f.05  e.Troed-Y-Mynydd Tegwyn u.Hafodyrynys Rosemarie ue.Parvadean Geraint

#53 Erwwastad Ruby C f.05  e.Parc Hebog u.Rhyd Ddu Rhosyn  ue.Synod Rascal

#54 Steinsrud Kiara C f.04 e. Gweunydd Sionyn u. Abbeybells Marie Josephine ue. Blaenau Fanfair

#55 Fourwinds Lowri C f.01 e. Griffos Hwyl u. Fourwinds Elara ue. Tyas Apollo

#56 Nattens Rasputin D f.06 e.Henfynyw Tywysog u.Vallas Ida ue.Vallas Caracas

#57 Cinnamon Twist WPBR f.06 e.Power Boy u.Calista ue.Nickel

#58 miss i programmet !!

#59 Creston WPBR f.06 e.Fleetfoot  u.Carrie Ross  ue.John Ross

#60 Flash Jack Jackpot WPBR f.06  e. Fourwinds Flash Jack u. Nellie ue.Okänd

det var alla welsh….

Denna kommentar har tagits bort.
[Hallonqvist]
0

Tack för infon! Jag kommer med kameran i högsta hugg, OM det är fint väder. Ser fram emot sol på lördagFlört

Fourjoy
0

här med… MERA SOL !!!  (och värme)….Skrattande

ZABA
0

#14 OHHH! Nu vill jag åka ännu mer än vad jag ville för en stund sedan. Natrium, vackra Cecilia, "Musse" och en hel drös intressanta ponnyer.

Snälla Jennifer och Hallonqvist: Knäpp massor med kort på frf Natrium och hälsa hans matte från mig. Hoppas han är i finfint skick!! Hälsa också till Per och Nette och hälsa att jag håller tummarna för alla.

Gråter Ibland är saker och ting orättvisa…

Fourjoy
0

lovar att kameran ska med…. det är svårt att gå ut utan den nu…och finns det pållar i närheten så åker den med !!! Skrattande

[Hallonqvist]
0

Nu börjar det dra ihop sig! Fourjoy du som har en katalog, står det ungefärliga tidsangivelser? Jag åker ju som publik och är mest intresserad av welsharna, ska dessutom bort på kvällen så jag får inte komma hem alltför sent.
Tacksam för så mycket info som möjligt!

Fourjoy
0

Det är många anmälda.. (79st), börjar kl 09,00 och ca 5 minuter per ponny och lunch avbrott ca vid 12,00 eller närmast passande tid. Maskerad klass under lunch uppehållet.

BIR res.BIR, BIS är det minst 40p. på (minst 4 deltag. för Bäst i Ras)

[Hallonqvist]
0

Om dom går i nummerordning så börjar alltså inte welsharna förän vid nr 40, dvs nånstans efter lunch om dom hinner ta 10-15 i timman. Jag får hoppas jag kan stanna dagen ut, ska som sagt iväg och har bråttom hem sen. Får du några klarare tider imorgon får du gärna skriva här eller dra iväg ett sms till 0704-565893 ! Skrattande

Fourjoy
0

Vi ska vara där vid 9 tiden då vi har ett par connemaror med också… bättre att vara där tidigt än för sent… men dagen lär bli låååång…. hoppas vädret är hyfsat.. ser dock inte så lovande ut… tyvärr…Ledsen

Fourjoy
0

Hemma igen efter en lååång dag… men ack så roligt vi haft….. superväder trots hot om regn…. och många fina ponnyer att titta på….

Själv så blev vår Fourwinds Lowri,  1:a Sektion C sto klassen+ Bäst i Rasen (C) och 8:a i BIS klassen…. och hon var den enda på hela dagen som fick applåder när hon visade sin fina trav… domaren ordinerade två extra trav rundor.. till publikens jubel….  jätte roligt !!!

Har runt 250 bilder att ladda ner så det kommer snart,

BIS blev Gotlandsruss hingsten Silver Boy med 43p. och Reserv BIS blev den mycket fina mini shetlands hingsten Kameleon v. Bangaerde

dejavu
0

fourjoy, hur gick det för stuteri Björkåsens Welsh mountains, Björkåsens Tibillity och Björkåsens Charisma ? Har inte fått något meijl från Anna ännu så jag är jätte nyfiken.

Arhults
0

Hur gick det för den Brittiska Ridponnyn? Fanns det fler ridponnyer?

Fourjoy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Welsh mountain missade jag tyvärr då vi höll på att lasta ur våra egna…sorry..

Ridponnyn Suncatcher tyckte domaren om, minns jag inte fel så fick han 39p. och den andra, ett fux sto (Stjärnskott) blev tvåa. Bild på Suncatcher (vacker ponny)

Izzi
0

Hej.

Det var en trevlig dag på Rockelstad. Mitt sto Dahlåkras Kristall fick 39p. Är dock lite sur på bilden.

Lägger ut lite bilder på några andra welshar. Min kamera är inte den bästa, men här kommer några så länge, i väntan på bättre :)

Izzi
0

Björkåsens Charisma

Izzi
0

Molstabergs Cartier

Izzi
0

Mälby Mei Yen

Izzi
0

Exentrics Natrium.

Fourjoy
0

Björkåsens Charisma var med i BIS..

Arhults
0

#27 Tack vilken fin bild, han bedömdes väldigt lågt på förra utställningen men han är riktigt snygg! Har du bild på stjärnskott?

Jättekul, och grattis till dina framgångar + alla andras!

dejavu
0

#29 fina bilder

#33 tack för det, och ett stort grattis till Fourwinds Lowris framgång.

[Hallonqvist]
0

pust vilken lång helg! Första stunden man har tid att sätta sig vid datorn några minuter. Jag kom dit sent som attan och hann precis in i ridhuset när welsharna började. Som vanligt är jag både blyg och okunnig så jag hälsade nog inte på någon av er som var där. Först och främst för att jag inte känner igen ansikten och sen för tja.. blyghet Generad

Lägger ut en fullständig resultatlista över welsharna under morgondagen, men bilder har jag laddat upp på min bilddagbok för den som vill se ett litet potpurri ifrån dagen.
Bilddagboken

Bilden föreställer Björkåsens Charisma. Min klara favorit för dagen!

Fourjoy
0

måste bara lägga ut en bild på vår lille skrutt…. han är för söt….klädd i sitt hederspris "Horseware" keps…. är det Horseware så är det….Flört

dejavu
0

Tittade i din bilddagbok härliga bilder, speciellt på Charisma men tycker att Mälby mei yen såg väldigt trevlig ut också.

ThiffannyJ
0

Hej alla Welsh-männsikor!

Tog lite bilder på denna underbara ras, vill själv ha en liten Welsh på gården…

Tog i alla fall lite bilder. Här kommer en på Mälby Mei Yen RWM 60

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Här kommer min persoliga favorit! Björkåsens Charisma, vilket uttrycksfullt huvud!

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Ännu en på Charisma i trav.

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

En helfigurs bild på Mälby Mei Yen RWM 60

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Glömde ju skriva att det är jag som fotat, och att inga bilder får lov att tas utan att fråga först Flört

www.minishetland.com

ZABA
0

#43 "Äckligt" fina foton på lika fina ponnyer!! Det är nog dags att byta ut några minisar mot lite större ponnyer, eller hur?!

Grattis till Kamelons fina poäng!

ThiffannyJ
0

#44 Tack! Ja de tycker jag med, men min mamma är inte av samma åsikt… Förvånad

www.minishetland.com