Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: övrigt
Läst 796 ggr
[Hallonqvist]
0

Våren i antågande!

För ett par dagar sedan när jag gick till bussen hörde jag göken. Och imorse när klockan ringde anade jag en soluppgång på himlen och nu strålar den ifrån en klarblå himmel och värmer genom fönstret.
Jag har fått vårkänslor så det bara spritter i mig! Skrattande

Så här är det i Stockholm. Hur är det i övriga delar av landet? Kan ni ana att våren är på G eller hur ser det ut?
Ös över mig vårtecken nu så sprider vi lite glädje tillsammans!

dejavu
0

Jaha, visste att jag bodde på fel sida av Sverige.

Här är det då inte sol utan fortsatt evigt disigt och gråmulet. Men det regnar iallafall inte. Lite vårtecken finns det ju , HÄSTARNA börjar fälla vinterpälsen, nu skall raggsockorna av. Småfåglarna kvittrar glatt när jag släpper ut kusarna. Hingsten sneglar allt mer efter stona. Det är ljust längre på kvällarna. Så visst finns det vårtecken. Gillar framförallt ljuset, orken och humöret blir mycket bättre när det är ljust längre.

Jag är boendes mellan sjöarna( i det eviga regnets rike)

jojjehanna
0

Idag har vi haft jättefint väder med sol på västkusten. Riktig vårkänning. Sen börjar det gro rätt bra i våra rabatter, men det har det gjort ett tag. Några soliga, varma dagar till och jag gissar att krokusen (det är väl den som är så tidig? Vi köpte huset i maj så jag vet inte vad som växer i rabatterna) börjar slå ut.

SofiaGenne
0

Här i Uddevalla var det idag riktigt "våraktigt". Fåklar som kvittrade, solen som kom fram och faktiskt VÄRMDE, och många hästar med mycket fällande päls ;)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

J-Parnebo
0

I gbg var det ganska soligt idag :)

Fourjoy
0

här i södra stockholm tittar snödropparna upp lite försiktigt… och grabbarna har börjat vakna….Flört

Lorita
0

I vår trädgård på norrsidan blommar krokusen och jag har börjat fundera på hur jag ska ha hagarna i år och det är ett vårtäcken Cool

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lindbygarden
0

Här är det gult och vitt i både gräsmatta och längs knuten:O) Hästarna börjar fälla, hoppas nu på brunst hos damen som nu inte brunstat på fem månader men är enligt vet tom..

[Hallonqvist]
0

heh, när vi åkte till vet med stoet som inte heller brunstat på ett halvår "som skulle vara tom" så hade hon en bebbe i magen Flört

Hoppas hon kommer igång snart för dig!

Peppe
0

igår hade vi över 10 plusgrader här, i skuggan. sol idag också men bara drygt 4 plus

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

FiffiD
0

Jo, visst känns det som vår här också, det har det gjort i några dagar nu. Men vädret skiftar snabbt, ena dagen -8 på morgonen, nästa +5.

Snödroppar i rabatten hade vi redan 1 februari!

Men jag väntar fortfarande på att vintern ska komma, vi har haft ca 3 dagar med snö och kallt denna "vinter"Ledsen. Nu känns det nästan som det kan kvitta, bättre att det blir vår på riktigtGlad.

Lindbygarden
0

#8 Ja hade det visat sig vara bebis i hennes mage skulle vi vara över lyckliga då hon var hos hingsten i juni men brunstade om.. dock vill inte hingsten betäcka henne när hon gick i brunst igen…

[Hallonqvist]
0

Nu är våren verkligen här! +9 grader uppe i stockholm imorse. Strålande sol från mestadels blå himmel och en j***a blåst! Förvånad
Och jag har fått vårkänslor och vill bara ut och påta i rabatterna med en gång hehe.

[Hallonqvist]
0

Nu har våren kommit av sig, det har toksnöat under natten och vi har skapligt mycket snö i Tyresö. Jag som hade sett fram emot en påskhelg med vårvärme… Ledsen

Fourjoy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja..snö…. påskhelgens vår-städning lär inte bli av…. suck… så här såg det ut utanför mitt fönster igår….vår??? Förvånad

WelshD
0

# 14  Så där har det sett ut hos oss hela eftermiddagen idag, så trist.

Sasser
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

usch nej…jag har inga vårkänslor. Hästarna har det…dom fäller som bara den:).