Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 727 ggr
jinxx
0

OT. Tack Fourjoy och Fourwinds Flashjack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har Flashjack att tacka för att jag har ett fantastiskt sto hemma i stallet. För 6-7  år sedan var vi på ponnyutställning med ett gäng shettisar när min lillasyster fick syn på din "gula" utanför ringen. Hon glömde bort att andas och väste efter en stund att " en sådan måste hon bara ha".  Han var då den första sek. C ponnyn vi hade sett. Sedan tog det inte många månader så stod Maenan Cara, ett isabellfärgat C sto hemma i stallet. Syster Lotta har visat henne tre ggr med 40 p som liten, 41 p och diplom som 3 åring, och senast för ett par sedan med 42 p och BIS titel som resultat.  Nu hade jag så tur att syrran inte har tid och lust att hålla på med hästar för tillfället så hon gav bort Cara till mig i somras. Bara att tacka och ta emot.!! Hon är nu under inridning (ja,jag vet att det är en smula sent kanske), och imorgon ska vi iväg på westernclinic, min guldflicka och jag.Till hösten är det även inplanerat ett besök i Näsåker för att se hur hon ligger bedömningsmässigt nu när hon är färdig.

Så stort TACK till Fourjoy och FlashJack säger jag!!!!!

Fourjoy
0

oj.. vad roligt…Tackar !!  Oh.. så vacker hon är !!!  letar du hingst fram över så är det bara att höra av dig..Flört    Jack kommer äntligen hem i mitten av Maj Skrattande

jag kan bara hålla med.. Jack är väldigt speciell och jag fick vänta länge (4,5 år) innan jag äntligen fick chans att hämta hem honom… lyckligaste dagen i mitt liv….och jag är mer än stolt över honom… trots alla motgångar i livet så är han en underbar själ med ett hjärta av guld..

Arhults
0

Vad underbart när man följer sitt hjärta och har rätt Flört.

Har han många ston? Hur har hans avkommor varit i t.ex England!

Lycka Till både Fourjoy och Jinxx!

Fourjoy
0

han fick tre föl förra året av fyra möjliga (en resorberade) två sektion C och en partbred (xfullblod) alla tre är fina, finns lite bilder på min hemsida (i Jacks) sektion C bebisarna är riktiga köttbullar…en isabell, en "dun" och en fux, alla med fyra vita och bläs.. sen har han fyra till i år på G.. och så ska han stå i avel tills han åker hem.. så vi får se… men han har redan lite bokningar…

Här hemma ska han väl mest var till mina egna och ev. till några fler om intresse finns… han är ju inte så jätte ung längre så han ska mest få ha det bra med sina damer…Skrattande

Fourjoy
0

jo.. glömde…OM du någonsin behöver ett nytt hem till Cara så kan du höra av dig till mig….man kan aldrig få för många guldklimpar..Flört