hur högt?
Hur högt har eran/er welshar/welsh hoppat som högst?
Kan vara löshoppad eller med ryttare..
Min lilla c-ponny på 133 cm löshoppades på 55 cm i paddock idag. rekord i paddock för han. sen med mig har han hoppat 60 cm i skogen . och det högsta han har hoppat som högst var 1 meter över ett staket , men då stog han på en backe med, så det kanske var 70 cm :)

Peppe har löshoppat 130 och med ryttare 120. jag själv har bara hoppat 105 med honom. vid löshoppningen hoppade han 120 stillastående XD
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Kiara är 123cm och jag löshoppar normalt kring 80 cm, jag tror inte jag hoppat henne mer än 100 cm men jag är övertygad om att hon skulle klara en bra bit högre.
Candy är 129cm (Maxad b) och löshoppat 120. Ryttare 110, ett hinder då. Bana på LA. Med mig på ryggen.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
hehe , min ponny har hoppat lägst xD men han är inte tränad eller :P och ingen dirket kondis .. :)

Vi brukar bara träna upp till det mått som är maxmåttet för resp. kategori på treårstest, med vissa undantag. När Moflos Sciller (126 cm hög) skulle säljas förra året (han var fyra år då) testade vi honom lite hur stort han egentligen kunde hoppa. Vi tyckte vi höjde och breddade hela tiden, och han seglade över allt. Till slut vågade vi själva inte göra hindret större, och mätte hur högt/brett det var och det var 104 x 104 cm.
Bilden är dålig men rolig att ha då den är tagen vid just det tillfället.
Duktig ponny!!
Vi brukar löshoppa upp til 130 med de vuxna, och uppsuttet brukar vi stanna på 120. Matte är feg
och ärligt talat utan träning blir det nog rivning med magen om vi tar det högre. *S*
De små kan löshoppa för bus och husbehov om vädret tillåter, men då blir det bara småsprång på max 50cm.
BlackJack tränar just nu 120 löshoppning…(men är alltid 50 cm över…) och runt 90-100 cm med ryttare… så han ser lovande ut.
En blivande fälttävlans ponny?