Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 5272 ggr
Sasser
0

Vem är du?

Stjäl konceptet från annan sajt…

Ny sajt-nya underbara welshmänniskor-Vem är du?

Sasser
0

Kan börja..

Jag heter Eva och jag kommer från Dalarna. Har 3 welshponnyer Kat B och en shetlandsponny. Mitt stall/stuteri heter ESå Stuteri.

Jag är en tokig kulla som älskar allt som är roligt:).

Besök gärna min hemsida: www.123minsida.se/esa

Petra-Stark
0

Hejsan..

Jag heter Petra och kommer från hälsingland, har ett stuteri som heter Änglahöjden. Äger 5 shettland och en welsh. Kan tacka #1 för det underbara tipset om köpet av just vår welsh.

Ha en underbar dag..

Fourjoy
0

Jag heter Jennifer och har hmm.. måste räkna…7 st welshar, 5 sektion C och två welsh part bred, och en sektion C fölis på gång… mitt stuteri heter Fourjoy

Gillar många saker men, favoriterna är så klart welsharna, måla, och fotografering (av ponnyer).. och göra hemsidor…

hemsida: www.fourjoy.com

SofiaGenne
0

Mitt namn är Sofia Genne, och jag är en tjej på 15 år i Mars. Är Medarbetare här inne på welshponny.ifokus. Äger totalt fyra ponnyer, varav ett welshponnysto. Tror även att mitt holländska import har welsh i sig. Rider och tävlar regelbundet, har gått frammåt med Candy, som nu tyvärr skall säljas pga att jag är för gammal för att tävla henne i år. Att fotografera är ett stort intresse, som följt mig i snart 2 år nu. Har oxå en kaninuppfödning.

Min Fotohemsida: www.sofiagenne.se
Min Kaninhemsida: www.smultronbackens.se

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Fairy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag heter Marie Larson och har just nu 4 welshar, 1 B, 1 D och 2 WPB och 3 till på gång, 1 D och 2 WPB. Jag har stuteri Kardel tillsammans med min dotter Malin. Vi skaffade vår första häst 1999 och det råkade vara en welsh, sedan var vi fast…

Vi säljer även Salsa müslifoder i liten skala.

Vår hemsida: www.welshponny.se

[Anna-N]
0

Jag heter Anna och är väl katten bland hermelinerna här då…;-)

Har ingen welsh utan driver stuteri med Shetlandsponnyer, men har haft welsh och det är en ras som ligger mej varmt om hjärtat! Någon gång i framtiden kommer det säkert bli en WM i vårat stall. (Hoppas min son kommer börja rida, så finns en anledning ;-)

Besök gärna min hemsida www.haganasstuteri.com

[Hallonqvist]
0

Jag heter Sofia Hallonqvist och är göteborgare i hjärtat men bor i Stockholm. Har för tillfället 4st welsh cobbar som bor kvar på föräldrarnas gård i göteborg. Jag sköter dock stuteriet på distans kan man väl säga och är fullt delaktig i hästarnas vardag.
Är 28 år och har prövat på det mesta i hästvärlden men fastnade till slut för aveln. Är alltig glad och söker ständigt nya vänner att ha roligt med!

Och hemsidan hittas på www.iglatjarn.com skriv gärna en rad i dagboken när ni varit där Flört

Annette
0

Jag heter Annette Wadman och sysslar också med shetland. När jag var liten höll jag till i stallet där bla Horshaga Egil bodde och där han och många fler brann inne skolavslutningsdagen 1979.

Kimpa
0

Slår följe med shettisgänget.
Vi har 8st shettisar och 3st PRE.
Tycker dessa welshar är SÅ tuffa, så jag kommer väl vara här och kika lite.

Vårt stuteri heter Finnsta.
Kolla gärna hemsidan;  www.stuteri-finnsta.se

ZABA
0

Marie Nilsson, född 1967 i Västerås. Varit djurintresserad sedan barnsben med hästar som största intresset. Gillar att fotografera, studera härstamningar, pyssla med djuren, sova m.m. Tycker inte om lever, leriga hagar eller att diska. Har ingen diskmaskin..  

I Västerås jobbade jag efter avslutat gymnasieutbildning på Hamre Ridskola. Sedan 1990 bor och jobbar jag på Färingsö, Mälaröarna i Stockholm. På samma ställe driver jag mitt lilla stuteri med welsh sektion A och B, welsh partbred, shetland och hittills en enda SWB-uppfödning. I dagsläget är det 8 ponnyer och 1 SWB, fyra av dem är dräktiga. Försöker göra mitt bästa som registrator i Svenska Welshponny och Cobföreningen. Ordförande i Stockholms Ponnyavelsförening.

http://welcome.to/stuteri.exzentric

#8 Åh, Horshaga Egil… Morfar till många av de fantastiska Vallrumwelshar som fanns på Hamre. Jag får se till att hålla lite koll på dig Annette. Kanske du har något kul foto i dina gömmor?? Om inte annat så en massa kul anekdoter.

Annette
0

#10. Tyvärr inga foton, jag höll till där fram till jag var 11 år och fick egen häst och  jag hade tyvärr inte börjat fotografera då. Men jag minns många av hästarna där. Många dog ju i denna hemska brand, även Malero RW 50, men det fanns de som klarade sig. Bolero RWR 1 köptes in efter branden. 

Några bland de jag minns är Glenmarkens Poesi, Follyfarms Primulina, Ceulian Briallen, Llanerch Soubrette, Radmont Jazmyne mfl.

[Anna-N]
0

#11: Horshaga hade ju även shettisar. Var det på samma ställe?

Annette
0

#12. Detta var på Follyfarm. Det fanns massor med shettisar där också. De flesta omkom i branden, de gick på lösdrift inne i en lada som hängde ihop med stallet. Varför man nu hade hästar inne i juni Fundersam Hammarshus Sally och hennes son Sambo har jag grejat mycket med. H Dragos fanns också där, men han brann också inne.

[Anna-N]
0

#13: Ja, hudå vilket öde…Gråter

dejavu
0

Sara Strömberg vi har stuterimicks. Stallet är fullt med welsh mountain 12 st och så ett svenskt halblod. Har alltid haft häst, i ungdomen tävlade jag fälttävlan och då väcktes intresset för welsh, men det dröjde ända tills 2003 innan vi hade någon renrasig welsh i stallet. Vi har tre ston i avel och några ungston som är på väg upp. Vi har även en licensierad hingst.

Det roligaste som finns är att åka på utställdningar, vi åker på så många vi kan, (vi håller fortfaraden på att lära oss). Gillar även att studera stamtavlor och att titta på gamla kort.

Lininaa
0

#15 Får man fråga var ni håller till? :)

dejavu
0

Vi finns i Falköping i Västra Götaland

Linjerat
0

Jag är Viktoria och blir 18 i år. Hmm, varför är jag med på Welshponny-sajten? Helt enkelt för att hästar är det bästa som finns oavsett ras. Därför kan jag dyka upp lite här och var på de andra ifokus-sajterna =P

Rider i en klubb och går även en hästprofil via gymnasiet. Är annars "hästlös" just nu, men vill gärna bli medryttare inom en snar framtid! =)

[Hallonqvist]
0

Här är man välkommen med öppen famn oavsett man har welsh eller inte! Ett gediget intresse räcker långt! Skrattande

Daiquire på bilden hälsar glatt till alla!

J-Parnebo
0

Hej , jag heter Jennifer och är 14 år , har 7 djur, en schäfer, tre katter,en amazon papegoja och en welshponny :)

Ponnyn heter Kanel och är hur snäll som helst :)

Peppe
0

Jag heter Frida och är snart 17 år. äger just nu en welshponny men han åker om några veckor… Gråter Tajpas Peter Pan heter han, den bruna på bilden.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

HanniBunni
0

Jag heter Hanna 28år( på torsdag nästa vecka) och håller mest på med shetland( som jag har 3 av) men har även ett welshsto sek B som mina pojkar lär sej rida på. Jag är här inne för att hästar har jag både på fritiden ,på jobbet och i mina drömmar! Jobbat med travhästar och galoppörer på Jägersro i många år men känner att shetland och b-ponnys är behändiga och roliga att jobba med på fritiden.Skrattande

SofiaGenne
0

#22 Grattis i förskott Skrattande

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Hanna-D
0

Heter Hanna Dahlström och sysslar i huvudsak med shetlandsponnyer och har stuteri Kilskogen med en avelshingst, fyra ston och fem unghästar. Har ingen welsh men smyger in här och läser ibland.

Mer om oss kan man läsa på www.kilskogen.com

Pleasure
0

Hej ! Heter Maud Enmark och har tillsammans med min syster, Anna, en liten uppfödning/stuteri av welsh cob, Enmarkens Welsh Cob.

Första cobben köptes 2001, valack. Andra 2002, sto med 3-dagars föl vid sidan. Stoet ombetäcktes samma år och ja… resten kan ni säkert räkna ut själva… Vi fastnade helt för denna vackra, sociala och allsidiga häst ! Vi har idag 8 cobbar (snart 6 då 2 är så gott som sålda) och väntar 2 fölisar nu i sommar. 

Välkommen in att besöka vår hemsida !  www.enmarken.se

Ps. Vi blir också glada över ett litet avtryck i gästboken. Ds Glad

VeronicaP
0

Heter Veronica Pettersson och föder väl i första hand upp shetlandsponnyer , men har även lite russ, halvblod och just nu 2 welshar och en 3:e på väg ,  de är födda här då vi även ägde mormorn till stoet som vi har i avlen här hemma. vi köpte våra första welsh 1997 och det var Coco Dinah och henns föl som var 1 månad och han heter  Scoobydoo Tölo.

Men kan ni läsa om oss www.slattens.se

cinnea
0

Hej jag heter Siv och min dotter Anna vi bor i östra Jämtland är 47 år och Anna är 11, vi har mitt halvblod Hortensia och W cobbarna, Tiburonas Princess Surprice, och Surprice Princess Fiona. Min första egna häst var Tindra NSV född 1975 första welshen var Näsbyholms Hetty 1977 e.Ekelunds Anjo u.N Ballerina e. Pajasso en underbar ponny sedan hade Anna W mountinponnyn Menai Chatter "Lina" 1985 e.Revel Japhet-Coed coch planed som dog förra året. Har fött upp flera halvblod under åren, det blir förhoppningsvis ett föl till sommaren . På gården bor även Kattorna Törnstenens Delaila "Nanni" och Brunen och så grabbarna Kola o Festis som är kaniner, Anna rider på Ridkubben Östjämtens ridkola en gång i veckan för våran duktiga ridlärare Ulla och där heter favoriten Maksis som är Imp Lättland och tillhör de tyngre i hästkategorin, Bilden är våran Fiona -07

wewwa
0

Hejsan. Jag heter Sandra och är 16 år. Jag har en shettis (Rasmus) och ett korsnigssto (Chessie), har även en perserkatt och två kaniner.
Dock ingen welsh längre för Nelen_93 har köpt honom för snart ett år sedan.. ;)