Löshoppning
Löshoppar ni era hästar?

Misslyckad bild men ganska mycket hopp ändå 
Ja i den mån jag har möjlighet.
var aktiv med vårt första sto och löshoppade mycket. deltog i en preparandakurs för främst halvblod som gick över 5 ggr. Det var hon, en gammal nordsvensk och 38st halvblod, och våran tjej gick och vann alltihopa och blev Kursetta sista gången! Hon fick en stor säck morötter och matte fick en Henri Lloyd-tröja!!
Så dom kan allt dom små liven! Sen har vi inte hunnit med lika mycket med de andra, en när andan faller på så låter vi dom löshoppa. Tycker att det är oerhört nyttigt och stärkadne för dom.

Det ska börjas i tid, högre än så här blir det inte med föl i släptåg

#2 jag löshoppar dom ganska mycket minst en gång i månade under sommaren, på vinter blir det inget då vi inte har ridhus.
Planerad löshoppning sker i första hand som träning inför treårstest/kvalitetsbedömning. Sen kan vi löshoppa lite då och då mest för att hästarna skall få lite variation i tillvaron. Jag tror att löshoppning på en lagom nivå är jättenyttigt för alla hästar, iaf verkar mina oavsett ålder tycka att det är buskul.
Första gången jag löshoppade Ekbäckens Savoy hade jag ingen aaning om ifall han gjort det tidigare. Han hoppade med minst sagt stor hoppglädje, gjorde allt rätt och visade en bländande trav mellan varven.

jag har löshoppat Peppe 2 ggr på 4 år… så nej jag brukar inte löshoppa. det är lite för mycket jobb för att jag ska orka göra det ofta XD
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Ja, fast tyvärrr inte så mycket, då ridhuset aldrig är ledigt. Står på en ridskola, så det är mycket lektioner. Vi i privatstallet har det jobbigt så sätt, när paddocken är frysen osv.:/
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
#7 Den ponnyn såg väldigt fin ut…en sektion C också…