Skimlar
Eftersom jag själv aldrig ägt en skimmel och inte kommer att göra det heller så är jag ändå lite nyfiken på hur dom bleks med åren.
Jag efterlyser bilder och ålder på era vita/grå skönheter.
Jag läger in en bild på min Karisma ingen skimmel men även hon kommer bli ljusare med åren.
Var det den som var e: Coulthard?
Det är alltid ovanligt att se "fel färg på rätt sektion" men häftigt, och jag tycker att det var en mycket bildskön fölunge dessutom!
Jag är nyfiken på Fourjoys blivande ponny som skulle vara skimmel, kan vi inte få veta mer om henne? *ber och ropar på F*

Jo hon är efter e: Coulthard hon var ännu mer welsh innan vinter pälsen kom, lägg märkae till den breda ålen

Tiger färgen har hon fått efter mamma

Sen får jag bara visa dom när jag tömkör, Karisma är 3 månader, och går så lydigt spänd vid Kiara

Föresten här är en bild på Kiara som föl

#6 O, vad vacker skimmel färg, hur gammal är hon?
Hon fyller 10 år i år, ja hon är vacker.. en härlig apelkastad skimmel…. och skimlar är inte allt för vanligt hos sektion C…. därför blev hon extra intressant… gäller bara att hitta en lämplig herre till henne framöver… skulle ju vara kul att kunna få fram ytterligare skimlar..

10 !?! jag trodde hon var yngre, tror du hon får behålla sin apelkastning, livet ut? Väldigt vacker
Oh vilken härligt bredryggad tjej!!
Henne vill jag veta mer om! vad är det för blod i henne? Förstår om du inte vill skriva mer innan det är bestämt iofs, men jag lovar, jag ska inte stjäla henne *fniss* 

#8 hon kommer ju garanterat ge 50% skimmel, så om jag var du skulle jag antingen välja en skimmel eller en mörk hingst på henne. Om man nu ska syssla med färgavel det är ju en viss begränsning även om nu welshen har så mycket hingstar att välja på att det inte spelar så stor roll.
Det är bestämt… hon kommer hem !!!
Hon har en fin gammal stam med Tyas Eiddwyn som far och Fronarth Linda som mor, morfar, Fronarth Welsh Jack.Tilly var Lindas sista föl (25 år !)
farfar Nebo Prince, farfars far Nebo Daniel
Mormors far Brenin Dafydd
sen finns även Derwen (welsh mountain)
Det ska ju givetvis vara bra matchade hingstar men då det inte är så gott om skimmel bland sektion C så är ju färgen ett intressant ämne. Hon ska förhoppningsvis visas i sommar… hon är både visad och tävlad in England med bra resutat, har även två avkommor som jag i dagsläget inte vet så mycket om .. men det ska jag ta reda på… sen så tillhör hon min favorit skara av ponnyer… hon är från Fourwinds stuteriet…. så nu har jag tre..
joo.. glömde…angående hennes skimmel färg så lär väl hon bli ljusare med åren.. kanske helt vit till slut..en vit sagoponny….

#14 15, vilken söt nos.
#15 jag var tvungen att gå in på din sida och då såg jag att det var jämtland, och det tyckte jag landskapet såg ut som också. Jag är uppvuxen i Jämtland först östersund och sen några år i trångsviken. Jag fick riktigt hemlängtan….
Vilken söting hon har blivit! Minns att jag sett bilder på henne som föl. Vilken sektion kommer hon att reggas som? Det blir väl cob eller?

Har fått hennes hästpass och där står sektion D, mätte henne igen här om dagen och hon är 128-130 cm och blir ett år 4/4 så jag frågade henne i dag om hon tänker växa över ponnymåttet och bli min egen ridcob inte Annas ponny, pappa är ju bara 129 cm, mamma är 147,9 , mormor är ca 144 cm,helbror runt 140-144 cm tre år nu det ska bli jättespännande, läste en intressant artikel i senaste ridsport om Welsh partbred av korsn halvblod + w cob, det var Gun i Lerum som hade någon sådan
Har tyvärr ingen erfarenhet av welsh så mycket, men däremot av andra skimlar. Skötte först om en skimmelconnemara, därefter en flugskimmel som var arab/halvblod. Och nu en till skimmelconnemara. Den senaste är född 95 och det är en stor förändring som har skett de senaste åren. Förut var han jättemörk men blir bara vitare och vitare. *Älska Skimlar* =P

#18 Gunn har flera partbred (halvblod + cob) ^^,
(sorry trådkapningen)