Lerigt föl!
Mer om fölet:
Kolla bildspelet. Nog borde man kunna ha liite mera koll och bättre underlag för ett sto som ska föla även om det är svårt att veta exakt när. Fortsättning följer.
Men oj vilken story…
dom hade en himla tur.. den kunde lika gärna dött…väldigt dåligt förberett….stackars lilla krake…

#0 och #1 jag fixad till tänkarna lite, om du märker upp ett ord och sen tycker på kedjan och där skriver in länken, så blir den inte så lång.
Ps. kryssa i rutan öppna i nytt fönster också så blir det riktigt bra 

Jag hade vela veta lite mer, det är så lätt att döma, staketen ser välvårdade ut.
Hur gammal är fölet?
Vem ringde?
Föddes den för tidigt?
Om man ser leran så ser det ut som fölet stampat så leran blivit mjuk, hur lerigt är det i resten av hagen.
Jag hade ett föl som föddes i en vatten hink han kom två månader förtidigt, det var ju faktiskt otur. Både han och hans tvillingsyster dog. men inte tror man ett föl ska komma nu (mars) om den är planerad till i maj.
#4 Tack för fixandet av länkarna! Ska försöka mig på det nästa gång jag länkar OM jag kommer ihåg hur man gjorde.
#5 Det är precis som du skriver mycket man skulle vilja veta kring storyn. Man ska ju aldrig döma saker bara av en bild. Men hur som helst var det minst sagt väldigt lerigt just där fölet låg. Ingen vidare bra start på livet.

Det är två nya bilder inlagda i bildspelet nu som ser mycket trevligare ut.
Skön att mamma häst låter fölet dia
Han ser väldigt outvecklad ut undra om han inte är för tidigt född
Sen finns det ett stort men och det är att djurskyddslagen inte tillåter leriga hagar, ändå ser man hästar stå i små hagar med fina täcken på sig och lera upp till knäna.
Om man då betänker att grusa en vinter hage till en häst kostar ca 5000 kr, det är ju ingenting om man ser vad folk lägger på utrustning på sina hästar. Jag tycker att miljö och hälsa ska var mer noga av kontrollerna av hagar och kräva grusning av hagarna.

Vi grävde ur vår ena lösdrift i höstas och gjorde stenkistor, körde dit massor av makadam och sedan stenmjöl. Otroligt bra blev det men det kostade ca 15,000 sek. Så man får ta en lösdrift åt gången….