God morgon 10/2 2008
God morning!
Har saknat godmorgontrådarna som finns på många av de andra sajterna. Idag fick jag tillfälle att starta dagens här på welshponny i fokus.
Ska strax ut och fodra ponnyerna i lösdriften. Det är kolsvart ute, klockan är 06.57 och jag hoppas det blir bra väder hela dagen. Kommer pyssla lite med SWF:s pass och diska behövs också vilket jag verkligen hatar.
Mitt på dagen är det dax för frivillig gemensam sopplunch med bröd, varm choklad, vispgrädde och kaka hemma hos en granne. Man rider, kör, tömkör eller promenerar dit med sin ponny/häst och har en trevlig pratstund samtidigt som man smaskar soppa. "Inte prata med mat i munnen!" Jag planerar att knata dit med Exzentrics Neylika. Det blir nog bara en vanlig promenad. Vi har tömkört så mkt senaste dagarna så hon kan behöva vila hjärnan från sådant arbete.
Vad ska ni göra idag förutom att häcka vid datorn? (Ibland undrar man hur bra det är med sådana här sajter. Abstinensproblemen växer fort..)
FOTO: Min ena katt LIZA f.1995 som vunnit en del priser på utställning. Detta trots att hon från början "bara" är en vanlig huskatt. På grund av färg, exteriör och hårkvalitet fick hon dispens och är registrerad som raskatt Europé.

Jag är på väg ner till Frillesås för att titta på bandy, jag har med mig te att dricka och det kommer att behövas då det inte finns något så kalt som att titta på just bandy. Jag hoppas Kareby vinner det skulle dom behöva nu.
Mina lösdrifts hästar får mat en gång i veckan, när vi fyller foderbordet och häckarna till dom. Det är fritt med hö i ordets riktiga benämning, dom fodrades i går med nytt 
Godmorgon!
Klart det skall vara en godmorgon-tråd här på detta forum.
Idag skall iallafall jag fortsätta renoveringen av sonens rum. Sista spackel-varvet innan jag kan börja måla. Jag har vabbat hela veckan+ att jag själv varit hängig. Borde gå ut och få frisk luft. Det känns lite konstigt att inte ha en endaste egen häst hemma, Camaro kommer nog hem under nästa vecka.
Nu har jag iaf bokat Rimskij åt mitt sto. Åhhh vad jag längtar:).
Ha en bra dag! //ESå
God morgon!
Idag är det storstädning som väntar samt ta itu med diverse projekt som legat på is. Vi har jättedålig mottagning på antennen så kabeln ska bytas ut, från taket och och ner i källaren. Vi har dragit oss från att stå på stege men idag måste det göras.
Sedan är det allmän damning och översyn av skafferiet som som bör åtgärdas. Ska fortsätta bläddra i badrumstidningar.
Står pga en skada inför en badrumsrenovering och har precis fått definititv avslag ifrån försäkringsbolaget så vi får inte ett öre. Känns kul suck.