Jag söker hingst
Någon stannas i västsverige, till mitt welsh partbred sto. Han får inte vara över 140 cm i mankhöjd är det någon som har ett bra tips?
Vad har hon får blod i sig? Är det welsh på mammas eller pappas sida? vad söker du främst för sektion? Det finns ju flera fina sektion C i bra höjd samt små sektion D. Men det är ju ganska stor skillnad på blodet i sig.
Berätta gärna mer om vad det är för sto och vad hn har bakom sig så ska jag se vad jag kan åstadkomma för tips!

Pappan till hennes nuvarande föl är Coulthard RW 116 så den storleken men inte mycket större.
Welsh mountain samt sektion B+R, strår det i knabstrupper reglerna att vi får använda, så det är vad jag söker i förstahand.
i sådana fall måste jag absolut rekomendera Karlsfälts Caruso!
Han är högt bedömd själv samt har lämnat jättemånga fina tävlingsponnyer!
Detta är en snabblänk till honom men jag ska leta lite till och se vad jag hitttar om hans avkommor och liknande.
Karlsfälts Caruso RWR 7

Oj, det glömde jag skriva inte skimmel eller gulanlag 
Du har ju faktiskt då Fleetfoot som är en jättetrevlig hingst och som också lämnar vackra barn samt har mycket trevliga ägare. Fleetfoot
Hade det inte varit för att skimmel går bort så finns det en drös till värda att titta på.

Han var fin, skimmel är dom att korsa tigrerat med för blir dom både skimlar och tigrar så bleks ju prickarna med tiden.
Sen är inte skimmel eller gulanlag godkända inom knabstrupper aveln och efter som min hästar är registrerade (snart) i båda raserna så vill ja ju följa reglerna så dom kan få dubbelt medborgarskap.
ååh, jag är uppväxt med fleetfoots mamma :)