Visningsgrimma eller träns?
Hej, Planen är att visa min ettåriga welshponnysto sek B till hösten. Tänkte fråga om ni brukar visa såpass unga i träns eller visningsgrimma? Är det tillåtet att visa i visningsgrimma på alla utställningar eller kräver vissa att man visar i träns så det är bäst att höra med dom som håller i det? Vart får man tag i en visningsgrimma som iaf är i ok kvalité? Var ett tag sen jag visade på utställning så passar på att fråga två frågor till när jag ändå skriver… vad hade ni haft för klädsel när ni visar(grå ponny)? Och är det någon som vet hur mycket man behöver trimma manen? Tycker hennes lite längre man är så fin men antar att jag kommer behöva trimma den lite😉 Andra små tips och trix är så klart välkommet också om ni känner att ni har något ni vill dela med er av😁

grimma typ denna men med mindre bling-bling
jag använder ett hundkoppel i skinn som grimskaft.
jag brukade visa i svara byxor vit skjorta och svart väst ……. alltid bekväma skor.
Vilken sektion är hästen?

#1 Tack för ditt svar & tips :)
Vet du på rak arm någon webshop/affär som säljer snygga och bra visningsgrimmor? =) Tycker du färgen på grimma spelar stor roll - eller fungerar både svart och brunt?
Aha hundkoppel! Det ska jag kika på :)
Det är en welshponny sekt. B. =)
Allt kan man läsa om på www.hastutstallningar.se