Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettsektion-c-welshponny-av-cobtyp
Läst 2270 ggr
[Agilitypuffen]
0

Vad tycker ni?

Funderar på att I framtiden skaffa ponny. Jag är inte så lång (163cm) och trivs bäst på ponny. I så fall blir det en welsh sektion C.

Nu till frågan. Jag är också mycket aktiv inom hund, plus att jag går en krävande utbildning så jag kommer att behöva en medryttare. Tycker ni det är fel inställning att skaffa häst om man vet att kan kommer behöva medryttare/delfodervärd? Helst skulle jag vilja ha en delfodervärd, alltså någon som kan tänka sig att ta hästen halva tiden och betala halva kostnaderna.  Men jag vill ändå kunna välja vilken typ av häst jag vill köpa samt vart hästen ska stå, därför fungerar det inte för mig att bara bli delfodervärd på någon annans häst.

Tycker ni det är fel inställning att ha om man vill skaffa häst?

Lorita
0

Varför inte bli delägare på en häst så ni äger lika mycket

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[Agilitypuffen]
0

#1 Kan vara svårt att hitta någon som vill ha samma häst som mig. De felsta vuxna vill nog inte äga en ponny. Annars skulle jag absolut gjort det. Enklaste alternativet vore kanske att skaffa en medryttare 3 dagar I veckan.

Lorita
0

jag räknar mig som vuxen och äger just nu fyra ponnys 😍

[Agilitypuffen]
0

#3 åh vad härligt! Jag skulle gärna ha en welsh section C eller A som man kan rida och köra…men sen är det dyrare att ha häst här I Stockholm också, du kanske har gård 🙂 Men ska absolut kolla om det finns intresse för dekfodervörd/ägare/medryttare då jag skulle behöva hjälp 3 dagar I veckan för att hinna med allt…:)

Lorita
0

Ja jag har gård 😉