Efterlysning!
Efterlysning! Jag hade under slutet av 2011 ute min lilla ponny på annons och fick ett svar från en tjej som var intresserad av ett byte, vi hade för tillfället inte möjlighet att ha hingst hemma så vi gjorde ett hastigt byte med ett ponnysto. Vi hade sagt att det var en prövotid på 2 veckor så det skulle funka. Enligt den nya ägaren var ponnyn gudasnäll men lite svårfångad i hagen. Redan dagen efter ankomst märkte vi att hästen attackerade när man försökte hämta henne i hagen. Hon brydde sig inte om dom andra hästarna i hagen som försökte hälsa på henne. Vi ringde då upp tidigare ägare och sa att vi vill byta tillbaka och att hon sa att hon lurat oss. Hon skulle ringa upp oss på kvällen när hon hade tid, hon ringde aldrig upp och helt plötsligt hade hennes nummer slutat gälla. Vi ringde runt överallt för att få tag i henne utan framgång. Efter en tid fick jag tag i hennes nya pojkväns nummer och bad att få prata med tjejen, när jag presenterade mig la hon på luren så jag ringde och ringde tills dom svarade igen och helt plötsligt kände han ingen med det namnet och vart riktigt hotfull mot mig. Ponnyn vi fick istället blev vi tvungna att avliva då vi inte fick tag i henne i hagen och efter mycket eftersökningar förstod vi varför hon var som hon var och hon mådde så psykiskt dåligt efter att ha vart hos hemska människor( många frågade varför hon inte var avlivad för länge sen) Jag hittar nu fortfarande inte min älskade ponny så jag gör en sista chansning och letar här. Han finns inte någonstans på internet och därför misstänker jag att hon har kastat hans pass ( norskt pass) och sen skaffat ett svenskt pass och reggat honom som okänd och bytt namn.. Vi har såklart vart i kontakt med advokat med dom avrådde oss från att anmäla då det förmodligen skulle sluta med att jag fick stå för att domstolskostnader eftersom den andra ponnyn är avlivad. Lite info om ponnyn jag söker .siljubergets playboy. Född 2009. E: Blaidd storm. U: mogårdens bethy. "Såldes" 2011 och var då klapphingst. Svart med bred bläs,4 vita strumpor, blått öga och vit bukfläck. Han kan alltså vara både hingst och valack och även heta något annat.