var köper man den äkta welshen?
Jag tycker att de welshar som finns nu inte är ett dugg lik den som fanns när jag var liten.
Var finns dom kraftiga små ponnyerna (A-B?) med stora halsar, små öron, stora ögon och "arabliknande" huvudform?
Letar som en tok men hittar inga till salu nånstans?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dom finns men svårt att hitta…mycket har förändrats, tycker själv det är svårt att hitta det där vackra, ädelt mejslade huvudet som är (har varit) welshen kännetecken.
ja jag tycker det är mycket tråkigt att det är så sällsynt nuförtiden :/ finns det någon bra uppfödare i sverige?
Nja jag är ute efter A :) tycker dom ser så speciellt söta ut, inte alls som nån annan

Åk på Welsh Riks i Augusti, där samlas olika welshar och sek A brukar vara välrepresenterade!
Det finns måna fina ponnyer som föds upp i Sverige, många är mycket bättre än de som fanns "förr"
Besök stuteri Micks hemsida!
Var finns welsh riks?
Det blir att leta efter enskilda djur om du vill hitta det där speciella huvudet,
Googlade i går på welshpony bilder och hittade inte en enda som jag tycker skulle passa att visa som exempel,
under alla år jag tittat på welsharna är det ett fåtal jag sett som har det DÄR huvudet…men dom finns i alla sektioner, mer bland A och B än bland C och D. Titta på Hillpony, där har du mer av den gamla typen av welsh…
Den här (A) welshen har "nästan" det där huvudet, något mindre öron och mer fin detaljerat så att benstommen syns ytterligare samt att det är lite kortare i längd med aningens mindre mule…så vore det perfekt….men ögonen och den breda pannan samt "welshuttrycket" finns där
Den här damen tycker jag har ett fint moutain huvud. Annars har jag blivit förtjust i ponnys från Islyn Stud i Wales.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Min gamla sektion C hingst har shettis träns och grimma
och lika små öron som mina A damer….INTE vanligt på en C… de flesta har stora öron och tämligen stora huvuden…arvegods från D cobben
men så har han också sektion B på moderns sida och det är mer än troligt att hans vackra huvud kommer därifrån,
Guud vad fin hästen är!!!!!! ;D :)
Stuteri Micks har en del hillponys, kolla deras hemsida om de har ngt : )
Kolla in den här lille mannen. Han har allt. Och det finns säkert en massa avkommor till honom som är till salu här i Sverige
Jag har varit i kontakt med micks och tycker speciellt deras hingst Aron ser väldigt bra ut! Dom har även en mycket ståtlig isabell som jag hoppas lämnar något fint föl :)

Välommen till oss o hälsa på sek A, www.stuterinemo.hemsida24.se

#18 Wow han föll mig väldigt bra i smaken också!

Kul att du gillar han!!
Ring om du vill komma o titta! Nummret finns på hemsidan.
#16 mycket vackert huvud!
#18 Grattis till er fina hingst. Inte så konstigt förresten, att han är så fin. Han har ju pållen jag länkade till i #15 som pappa.
Hoppas bara att fler i detta avlånga land kan fatta hur mycket bra WM det finns här. Det är ju rätt otroligt att man i Wales vill leasa tillbaka en Svensk (ja, ja, född i Wales) hingst till aveln i Wales.

Men jag tycker nog att welsen idag är många gånger vackrare än den för 30 år sedan!
Welshponnyn är ju welsh sek B, och det du menar är nog sekA, welsh mountain.
Jag det finns massor av fina welshar i Sverige många av dom är bättre eller lika bra som dom som finns i Wales som Gylfinir säger!
En av våra hingstar får vi ständigt förfrågningar om vi vill sälja både till USA Wales och Holland.
Här kommer en bild på en mycker vacker welshponny!

#27 det är inget kraftigt huvud för att vara en B, B är mer ridponny typ