stamboken på webben
Någon här som vet hur webstamboken fungerar?
Min welshponny, Bjärbys Pence, finns med i stamboken och går att hitta om man letar via hennes mamma (Bjärbys Polly). Men om jag använder sökfunktionen så går det inte att hitta Pence.
Varför är det så? Någon som vet?
Jag kan inte svara på varför, men jag vet att det blivit så ibland (även på BlåBasen) - vore ju bra om du påtalar felet för den webbansvariga (webmaster@swf.nu)…
Av ngn anledning så funkar det (hon kommer upp i listan) när man söker med wildcard tecknet framför alltså %Pence - lite skumt…
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!
Är h*n född på stuteri? Kan bero på det eller så söker du med namnet på google och ser om du får träffar som passar eller kolla i passet. Jag hoppas att jag hjälpte till mer än vad jag inte gjorde
#2 - jag vet inte ens vad det är för fråga du svarar på, för inte var det min i alla fall.
Jag undrar varför det inte går att hitta min ponny i stamboken om man söker DÄR på hennes namn, för då "finns hon inte". Men hon finns bevisligen inlagd i stamboken eftersom det går att hitta henne via sin mamma.
Jag vet vad jag behöver veta om henne, jag undrar bara varför webstamboken inte fungerar. Och DET kan inte Google svara på…

Jag blev nyfiken och gick in och testade, och hittade snabbt svaret. Bjärbys Pence ligger inlagd med två mellanslag mellan stuterinamnet och egennamnet.
Hon dyker upp direkt när man skriver Bjärbys + mellanslag + mellanslag.
snyggt jobbat Jenny! då vet jag!