Moelgarnedd Dewin RW 112

Mm, han är fiin - precis som bilderna!
det var väl inget fel på det tränset.. passade jättefint.. snyggt!! på en snygg ponny 

Jag tycker också att tränset är fint:) Med tunna remmar syns det vackra huvudet bättre
Vad skoj att ni gillar honom… Ett av mina ston står på betäckning hos honom nu, och jag hoppas på att hon blir dräktig och nedkommer med en riktig liten snygging nästa år!!
Är det någon här som har en avkomma till Dewin? Jag vill väldigt gärna se bilder av fler ponnyer efter honom….
postar en bild av en helt färsk liten hingstunge e: Dewin född -08

Var står Dewin i år?

Dewin är en jättesnygg hingst, och fantastiskt välstammad.
Dina bilder av honom är tekniskt bra men de är litet vad jag kallar "flygfoton": du har förvrängt perspektivet genom att du plåtat honom utan att böja (tillräckligt?) på dina knän, och på den andra av uppställningsbilderna står du inte lika långt från fram- och bakdelen. Han är mer harmoniskt byggd än vad man kan tro av dina bilder, och alltså ännu snyggare i verkligheten. Tycker jag.

#6 Dewin står sedan våren 07 i Överkalix, Norrbotten.
#7 Tack för kritik Pernilla! Jag är ett stort fan av dina foton och konstruktiv kritik är alltid bra att få! Ska tänka på det framöver.. Jag har nog blivit bortskämd av att fota araberna som är i mer bekväm "arbetshöjd"
OT.Om du har lust så kanske du kan kika på fotona på syrrans hemsida och PM:a mig om vad du tycker dem? www.norrskensaraber.se . Jag gillar att få tips om hur min fotografering kan utvecklas.
( Tog mig friheten att lägga in bilderna direkt i inläggen, så blir det mer "lätt-tittat" )

Gammal tråd, I know. Men jag sökte runt lite på min f.d ponnys föräldrar och jag såg tråden om hans pappa. Min f.d var efter honom och kulltorps ultima. Han heter kulltorps helikopter , min älskade Poppe. Lite nyare bild på han och nya ägaren :) http://www.haststam.se/horse/view/190765
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna