Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 3917 ggr
gummish
1

Nybliven welsh ägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har för knappt två veckor sedan fått hem min underbare lille kille! en liten welsh seltion A.

Han är två år och vi har satt igång träningen! underbart lättlärd och snygg kille är han!( är så stolt)

gummish
0

en bild till

Lorita
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis, ser ut att kunna bli en trevlig häst

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Gylfinir
0

Grattis. Kul när nytt folk ansluter sig till welshvärlden och upptäcker att welsharna är nåt annat än bara en häst. Att de faktiskt ÄR lite annorlunda än andra hästar. Har liksom en annan attidyd till saker och ting och framför allt till att umgås med folk och jobba. Det går inte att förklara och folk vill inte tro på att welshar är speciella om dom aldrig varit i kontakt med nån men skaffar dom sig en så blir de varse.

Kul och välkommen in i welsharnas umgänge. Du kan väl berätta vad han har för stam och vad han heter. Ska ni ha honom till körning också eller bara till ridning?

[Moollan]
0

Om du inte redan har så föreslår jag att du skaffar en blogg där du skriver utvecklingen! Jag är superintresserad av att läsa vardagen med en ung welsh sek a och många bilder därtill!

Otroligt vacker!

Fourjoy
0

Grattis!! han ser fin ut…nu är du fast för alltid efter ha drabbats av detta mycket smittsamma welsh virus …Flört

Gylfinir
0

Ja, jag kan verifiera det #5 säger.

Jag "drabbades" av welshviruset som barn och skaffade egen welsh när jag hade möjlighet till det. Efter ca 15-20 år trodde jag att jag blivit frisk från viruset och i stället fått en bakterie från connemarorna. Men så en dag när jag stod i en hage mitt ibland en massa sec B ston i Wales slog viruset till med full kraft igen och connemarabakterien fullständigt utplånades. Det är bara att acceptera. Man blir inte av med viruset.

På bilden en av smittspridarna, ett sec C hingstföl från Synod

Fourjoy
0

ja, tyvärr finns inget bra botemedel ännu…. och dessvärre så verkar det bli värre med tiden då behovet att ha fler än en ökar…..  Skrattande

Lorita
0

#7 jag skulle aldrig ta ett piller mot welshsjukan, varför ta ett piller mottal lycka?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

gummish
0

Tack för era kommentarer=) ja jag är stört förtjust i honom=) jag vill ha honom till körning och trick träning, men vill nog gärna att en duktig liten ryttare rider in honom också=)

Han heter: Dyfrdwy Gentleman

och är efter Dyfrdwy Seren-y-dyffryn och Dyfrdwy Lili Dlos.

gummish
0

4# Jag vet inte om jag hinner med en blogg faktiskt, trots att det hade varit roligt…för det första vet jag inte hur man gör en blogg ens=) sen har jag både marsvin och två hundar plus min lille häst som tar min tid ja och jobbet såklart=) Såg din sida du är verkligen super duktig på att fotografera! Har du egen welsh också? Såg dessutom du bor i Lund vi bor i utkanten av Malmö så blir jag intresserad av att få fina foto på honom hör jag gärna av mig till dig.

WinterPrince
0

Jag träffade en Dyfrdwy Octopussy i söndags! Hon nämnde att dom kommit in några stycken samtidigt så borde vara från samma ställe…

gummish
0

11# Ja dem kom in  fyra stycken tre hingstar och ett sto=)

[Moollan]
0

#10 Då bor du ju riktigt nära! Vad roligt!! Jag kommer gärna ut och fotograferar, jag har ingen welsh nu (har en ganska allvarlig knäskada) men jag vill hemskt gärna skaffa en när jag blivit frisk om något år.

Redan börjat leta uppfödare hehehe

gummish
0

13# Oj ja förstår att det då kan vara svårt att ha hand om en häst! men hoppas du blir frisk! vad roligt du hade kunnat tänka dig att komma ut och fotografera! Man ska vara ute i god tid!vilken färg är det du hade velat ha på din welsh?ska du köra den?

[Moollan]
0

Gärna isabell eller skimmel :) köra är planen ja men får nog ta någon påminnande körkurs innan jag sätter igång, många år sen jag körde sist och då med fokus på travsport. Gick i skola inne på Jägersro. Med min blivande welsh blir det dock vanlig körning :)

gummish
0

#15 oh Isabell är så vackert, i den färgen vill jag ha ett sto. men skimmel är min favo färg, har länge haft ett arabiskt fullblod som var skimmel han såg ut som en sagohäst!! Jaså på jägersro? vad roligt min kompis från stallet är tränare där i ponny och storstallet i trav=) ska hjälpa till där en del i sommar. Ja vanlig körning är trevligt det är min tanke med, men gillar trickträning vill lära honom lite tricks. Dessutom vill jag pröva ställa ut så får väl bli medlem i welsh föreningen.=)

[Moollan]
0

Låter som om vi vill desamma :P Är också intresserad av både trick och utställning. Var har du honom uppstallad? Har ni en ledig boxplats om 2-3 år? ;) haha

gummish
0

Jag har honom uppstallad i ett stall i södra sallerup, åker man mot köpenhamn så tar man av vid kvarnby mot klågerup så ser man hagarna längst med landsvägen=) just nu är där 5 boxar lediga och 6 upptagna, stallet brukar aldrig vara helt full så säkert. Jag hoppas jag bor i hus med stall om 3 år hih=)

Björkedal
0

Någon som vet var denna lilla ponny finns idag och vad det blivit av honom? #18 Han finns kanske kvar hos dig? Jag är lite nyfiken eftersom jag nyligen importerat hans mor, Dyfrdwy Lili Dlos, från Wales. Hon visades på Riksutställningen i Våxtorp med guld och blev även införd i kvalitetsboken. Skulle va roligt att veta lite mer om hennes avkommor :)

Björkedal
0

Bilden #19 är på Dyfrdwy Lili Dlos