Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1882 ggr
Lorita
4/10/11, 10:01 AM

Havrepappan

Mycket tänkbart både när man ska sälja och köpa häst LÄNK

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
Gylfinir
4/11/11, 11:13 AM
#1

Detta är också en annons som man som uppfödare frår gråa hår av.

OBS att jag tagit bort en del övrig information i annonsen för att inte "hänga ut" annonsören

Man kan ju verkligen undra om det är lönt att forsätta avla.

Önskas köpa gångartsponny för utbildning i dressyr. Ca ålder är 4-7 år och behöver inte vara inriden. Ev kan 3åring också fungera. Ska hålla ponny mått när den slutmäts. …………………………………….

Pris 5000kr ……………………………

Lorita
4/11/11, 12:39 PM
#2

Obestämddom måste missat en nolla Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Fourjoy
4/11/11, 1:19 PM
#3

Jag läser ofta "Havrepappan", den är skitbra!!  Skrattande  han har mycket bra synpunkter och det blir många glada skratt när man läser bloggen…

Ja……annonser… en del verkar inte ha kontakt med verkligheten alls….. 5000kr för en gångartsponny?!!??! fast det är ju lite konstigt att den inte skulle vara utbildad till minst LA för den höga summan…Flört

men det finns bra både säljare och köpare också……Skrattande

Gylfinir
4/12/11, 12:49 PM
#4

#2 Dessvärre tror jag inte att de har glömt en nolla. Detta var bara ett exempel på hur många liknande annonser som helst.

Frågan är ju vad det är för kvalitet på det dom får tag på.

Jag tror på en hialös avgift för registrering och passansökan på "di där papperslösa" så att vi kan få ner antalet "hästhandlarponnyer/hästar"

Man förbjöd hästmarknader. Dom är tillbaka igen fast nu på nätet.

Och vad blev det av slakttransporter till Italien. Still going strong: De strikta transportreglerna gäller ju PASSLÖSA individer.  Och ALLA ska ju ha pass när de passerat 6 mån ålder. Skrivbordsprodukt skulle jag villa kalla det. Inte till förmån för hästarna i alla fall. Och inte för svensk kvalitetsavel.

Lorita
4/12/11, 2:53 PM
#5

#4 trycker på håller med knappen

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Upp till toppen
Annons: