Annons:
Etikettutställning-premiering
Läst 1417 ggr
[[AcsJulia]]
2015-04-21 22:41

Lång man?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Är lite sugen på att ställa ut min unghäst, ett sek. B sto på två år. Då jag absolut inte vill klippa eller rycka hennes man så undrar jag hur det ser ut för er som ställt ut welshponnyer med lång man? Vissa kräks på mig när jag nämner lång man, andra säger att det aldrig dragit ned poängen för dem! Så vad tror ni? Är det omöjligt att få rättvisa poäng på en welshponny med lång man? Har hört att det går bra om en inte låter manen hänga ned nedanför halsen underlinje..? Är inte så villig att trimma för att hålla den över det heller ärligt talat… Så en orörd, fräsch, väl omhängertagen lång man. Hur ser det ut med det?

Första bilden visar manen och dess fulla längd idag. Andra bilden från andra sidan.

Annons:
AnnaFagerell
2015-04-23 07:23
#1

Låt manen vara säger jag. Domaren kommer påpeka det om dom tycker att din häst skulle göra sig bättre med ryckt man och då kan du göra det till nästa gång. Welshen du frågade mig om är visad två gånger. En gång med 40p och BIR och på kvalitets med 41p. Han hade lång man.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

AnnaFagerell
2015-04-23 07:24
#2

Det är mankpartiet man vill visa fram och inte underhalsen😃 så visar man den manfria sidan så går det bra ändå

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[[AcsJulia]]
2015-04-23 19:31
#3

Tack så mycket för svar, Anna! Då låter jag definitivt manen vara kvar. 😎

AnnaFagerell
2015-04-24 22:03
#4

Inga problem! 😃👍

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: